Viasat oppfordrer nordmenn til å se bedre TV

I dag lanseres Viasats helt ferske reklamekonsept og nye reklamefilm – Se bedre TV. Kampanjen spiller på at ny teknologi er et praktisk hjelpemiddel for å få mer kvalitetstid i hverdagen.

Kampanjen Se bedre TV er laget i samarbeid med DDB og sendes på TV, radio, kino og på nett fra 15. mars. Viasat og Carat Insight har sammen med Norstat undersøkt nordmenns forhold til tiden man bruker foran TV-skjermen. Hovedkonklusjonen er at folk ønsker mer kontroll over egen tid, både foran skjermen og når man ikke ser på TV. Detaljer og flere funn fra undersøkelsen fås ved henvendelse til Viasat.

- Aldri før har valgfriheten på TV vært større, og vi erkjenner at dagens TV-mangfold nok kan virke overveldende for noen og enhver. Vi oppfordrer derfor publikum til å ta i bruk alle mulighetene ny teknologi gir slik at kvalitetstiden både med og uten skjerm øker, sier administrerende direktør Vegard K. Drogseth i Viasat.

- Min påstand er at Viasat står best rustet blant TV-operatørene når det gjelder å tilby tradisjonell TV kombinert med komplette nettløsninger som Viaplay, derfor er det naturlig å fokusere på dette i tiden fremover, avslutter Drogseth.

- Det er veldig fint med merkevarer som tør å ha en holdning til produktet de selger og kategorien de er i. Da vi startet arbeidet med kommunikasjonskonseptet hadde vi en del teser om at folk syntes det kanskje var nok TV. At foreldre derfor ikke lenger bare var bekymret for overdreven TV-tid, men overdreven skjerm-tid. Og at mange nok syntes TV kom i veien for tid man ønsket å ha sammen.

Samtidig visste de av oss som faktisk bruker den nye TV-teknologien aktivt, at det er motsatt. At man ved å bruke den smart faktisk både kan se mer av det man virkelig har lyst til å se, og at man får bedre tid til å gjøre ting som er viktigere enn å se på TV. Og det var i dette skjæringspunktet vi fant spenningen som dannet grunnlaget for hele kampanjen, sier DDB-teamet.

Handlingen i kampanjens reklamefilm er lagt til en miniatyrverden laget spesielt for anledningen av Viasat og DDB. Viasats ferske reklamefilm har premiere fredag 15. mars på TV 2, TV3, TVNorge, Discovery Channel og en rekke kinoer landet rundt. Kampanjen har i tillegg en egen side på nett.

Involverte:

Viasat:

Markedssjef: Emil Hagan.

Brand Manager: Siw Verner Carlson.

Online manager: Jørgen Rui.

Reklamebyrå: DDB Oslo.

Kreative Ledere/Kreatører: Finn Knudsen og Eirik Sørensen.

Kreativ Planner/Kreatør: Petter Gulli.

Byråprodusent: Cyril Boije.

Prosjektleder: Carina Llado.

Designer: Sondre Hårstad.

Rådgiver: Eldar Skylstad.

Mediebyrå: Carat.

Medierådgiver: Hans Kristian Wergeland.

Produksjonsselskap: DDB Film Stockholm.

Regissør: Kalle Haglund.

• Data, telekom, IT