Warner Music Friday: ukens album- og singelslipp!

Warner Music Friday: ukens album- og singelslipp!

Majid Jordan og PARTYNEXTDOOR forener musikkrefter på ny låt

Majid Jordan feat. PARTYNEXTDOOR – ”One I Want”
Den kanadiske alternativ-R&B- og undergrunns-hiphop-duoen Majid Jordan i dag låten ”One I Want” med låtskriver og artist PARTYNEXTDOOR. Den fremadstormende duoen slapp deres selvtitulerte debutalbum  i 2016, som en oppfølger til EP’en ”A Place Like This”. Som kredible produsenter har Majid Al Maskati og Jordan Ullman blant annet bidratt på Drake’s 2013-hit «Hold on, We’re Going Home», etter å ha blitt signert til plateselskapet hans, OVO Sound. Nå, etter en verdensomspennende turné, som forøvrig også solgte ut Parkteatret i Oslo, har Majid Jordan og R&B-prinsen PARTYNEXTDOOR forenet krefter på låten ”One I Want”. Hør den her!

Macklemore tilbake med power-anthem
Macklemore feat. Skylar Grey – “Glorius”
Amerikanske Grammy-vinner Macklemore aka Ben Haggerty har tidligere dominert hitlistene verden over med debutalbumet ”The Heist” sammen med makkeren Ryan Lewis. Albumet inkluderte landeplagen «Thrift Shop» som lå på førsteplassen på VG-lista i 6 uker. Etter en drøss med låter og kreavtive musikksamarbeid er Macklemore tilbake med en ny låt, hvor han med seg Skylar Grey på gjestevokal. Hør ”Glorius” og få en smakebit av albumet som er på vei.

Blonde teamer opp med norsk popyndling
Blonde feat. Astrid S – ”Just For One Night”
Den britiske produsentduoen Blonde har teamet opp med Norges pop-yndling Astrid S på låta som har fått tittelen ”Just For One Night”. Dagens utgivelse følger opp singlene ”Nothing Like This” og ”l Loved You” som toppet hitlistene i hjemlandet. Feelgood-låten som utgis i dag kommer i tillegg til duoens opptredener på store festivalscener (Glastonbury, Wireless) og arbeidet med deres kommende debutalbum. Hør ”Just For One Nighther!

Pusterom fra Action Bronson
Action Bronson – “Let Me Breathe”
Queens-rapperen Action Bronson har opparbeidet seg et rykte som en solid liveartist, og har flere ganger solgt ut konsertscener i Norge. I dag slipper New Yorkeren singelen ”Let Me Breathe”, som følger opp debutalbumet Mr. Wonderful, som kom i 2015. Trykk her for å høre den ferske låta!

Svenske popjenter tilbake med sommerlåt
Icona Pop – ”Girls Girls”
DJ- og popduoen Icona Pop fra Stockholm gjorde sommeren 2013 litt varmere med landeplagen ”l Love It” med Charli XCX, som toppet hitlister verden over, også her til lands.Den svenske elektroduoen møttes på fest i 2009 og bestemte seg for å lage leken popmusikk sammen. Fire år senere kom debutalbumet ”This Is... Icona Pop” med singlene ”Emergency” og ”All Night”. I dag er duoen klar med den lekne låta ”Girls Girls”. Hør den her!

HAR DU FÅTT MED DEG DISSE UTGIVELSENE?

Norah Benatia slipper låta "MESS" – les mer om utgivelsen til stjerneskuddet og hør låta her.

Portugal. The Man er tilbake med sitt åttende studioalbum "Woodstock" – lytt til albumet og les mer fra pressemeldingen.

Denai Moore ute med ”We Used To Bloomi dag. Les og lytt her!

Miriam Bryant slipper EP-en ”Bye Bye Blue”. Hør ”Black Car” og de syv andre låtene her, og les mer.

Royal Blood følger opp debutsuksessen og slipper albumet ”How Did We Get So Dark?” Mer om albumet her!

Samlet i en spilleliste finner du disse låtene og en rekke andre godbiter fra Warner Music. God helg!

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.