Pressinbjudan: Professor Oren R. Lyons talar i Stockholm

Chief Oren R. Lyons är Faithkeeper för The Turtle Clan i Onondaga Nation, som är en av Six Nations inom Irokesförbundet (Haudenosaunee). Oren Lyons är en mycket uppskattad och erkänd talare internationellt i frågor som rör mänskliga rättigheter, ledarskap samt globala klimat- och miljöfrågor. I Stockholm talar han om hållbart ledarskap vid ett seminarium i DN-skrapan i Stockholm den 4 november.

Oren Lyons var inledningstalare i FN 1992 vid "the International Year of the World's Indigenous People" och kommer även att tala på klimatmötet COP21 i Paris senare i höst.

Han har vid ett flertal tillfällen varit inbjuden talare vid World Economic Forum i Davos. Han är ledamot av the Executive Committee of the Global Forum of Spiritual and Parliamentary Leaders on Human Survival och en av de tongivande personerna i the Traditional Circle of Indian Elders,

Oren Lyons innehar idag en professur vid institutet för amerikanska studier vid State University of New York, Buffalo.

Sedan 2008 är Oren Lyons ordförande i det svensk-amerikanska innovationsföretaget Plantagon.

Tid: onsdagen den 4 november, klockan 17-20.

Plats: Summit, Tidningshuset (DN-Skrapan) Rålambsvägen 15, Stockholm.

Pressackreditering
För pressplats kontakta carin.balfe-arbman@plantagon.com eller tel 070-633 35 08. Föranmälan krävs då antalet platser är begränsat.

För övriga deltagare bokas biljetter på denna länk.

• oren lyons
  • urban agri summit

Plantagon Non-Profit Association is the non-profit body of Plantagon Companization, owner and stakeholder in Plantagon International. Companization is a hybrid consisting of two different organizations, a non-profit body and a company under one ethical and economical framework. Plantagon Non-Profit association works with public’s interest in promotion of sustainable local food systems and urban agriculture as a foundation for both developed and developing countries to advance towards urban development and sustainability. Besides advancement of sustainable urban agriculture, Plantagon as a member-based organization works with sustainable business models and Corporate Social Responsibility (CSR). Anyone interested in supporting our ideas or to work with us is welcome to join us as members. www.plantagon.org