Abkati och Laitis utvidgar sitt samarbete

Abkati och Laitis utvidgar sitt samarbete

Ett brett sortiment av produkter med hög kvalitet till rätt pris är grunden i Abkatis erbjudande, vilket rimmar väl med Laitis affärsidé om att alltid kunna tillgodose kostnadseffektiva totallösningar för kunden. Nu utvidgar Abkati och Laitis sitt samarbete och samordnar ett grundsortiment av högkvalitativa belysningsprodukter i alla Laitis anläggningar.

Det är förenat med stora kostnader varje gång delar av fordonsparken står still. Att snabbt få tag på reservdelar eller tillbehör när behovet uppstår är därför grundläggande för en effektiv verksamhet. Genom att samordna utvalda delar av sortimentet i Laitis butiker kan kunden nu vara trygg när behov uppstår. Oavsett i vilken anläggning man befinner sig kommer man känna igen sortimentet och kunna få tag på de produkter man behöver direkt.

- Laitis är en mycket intressant aktör på marknaden som med sitt stora kunnande och alltid aktuella sortiment är ett stort stöd för sina kunder. Genom detta samarbete ser vi stora möjligheter att tillsammans kunna erbjuda marknaden det lilla extra, säger Richard Gradin, KAM eftermarknad Abkati.

Laitis är en stark aktör inom områdena bil och industri i norra Norrland med åtta butiker från Umeå i söder till Kiruna i norr. De är kända för god branschkunskap, högkvalitativa produkter och personlig service.