iWhite Instant: Möt det nya året med ett vitare leende

Jul och nyår närmar sig och många vill möta det nya året med ett vitare leende. iWhite Instant är ett professionellt kit för hemmabruk som snabbt ger vitare tänder – helt utan blekmedel. Dessutom tar den aktivt bort missfärgningar och stärker tänderna. iWhite Instant säljs exklusivt på apotek.

”iWhite Instant är fri från blekmedel vilket gör den skonsam mot tänder och tandkött och säker att använda. Den vita effekten kvarstår i flera veckor och därefter är det enkelt att förbättra resultatet med en eller ett par skenor”, säger Sanna Hedman, produktchef för munvård på Actavis.

7 frågor och svar om iWhite Instant

Vill du veta mer om iWhite Instant och hur man kan få vitare tänder? Här har vi sammanställt de vanligaste frågorna.

1. Vad är iWhite Instant?

iWhite Instant är ett professionellt kit för hemmabruk helt fritt från blekmedlet väteperoxid. Den är skonsam mot både tänder och tandkött och kliniskt bevisad både säker och effektiv.

2. Hur fungerar produkten?

iWhite Instant bygger på en unik FCC-teknik (Filmo-Crystallized Calcium, filmkristalliserat kalcium). Små vita bioaktiva kristaller används tillsammans med en kraftfull filmbildande polymer. Tack vare denna nydanande teknik fästs de vita bioaktiva kristallerna på tändernas yta. På så sätt ger iWhite Instant vitare tänder, avlägsnar fläckar och stärker samtidigt tänderna.

3. Hur används iWhite Instant?

iWhite Instant är enkel att använda och består av tio tunna och böjbara skenor som är förfyllda med aktiv gel. De förfyllda skenorna är hygieniskt vakuumförpackade och passar alla. Man bör använda iWhite Instant tjugo minuter om dagen i fem dagar.

4. Hur vita blir tänderna?

Resultatet kan bli upp till 8 nyanser vitare tänder (genomsitt: 4,8 nyanser*). Resultatet varierar från användare till användare och kan bero på hur fläckarna uppstått och materialtätheten hos tänderna.

5. Hur länge sitter effekten i?

Vanligtvis varar effekten i flera veckor (ca 6-8 veckor), men påverkas av vad man äter och dricker. Sådant som tobak, rödvin, te och kaffe kan ge nya missfärgningar. När effekten avtar kan man bättra på resultatet med 1-2 skenor.

6. Är produkten säker att använda?

Behandling med iWhite Instant är säker för tandkött och tänder eftersom produkten inte innehåller väteperoxid. Kliniska undersökningar har inte påvisat någon känslighet alls.

7. Vad kostar iWhite Instant?

Rekommenderat pris är 499 kr (innehåller ett kit med tio skenor för fem dagars behandling). iWhite Instant säljs endast på apotek.

Korta fakta om iWhite Instant

• Kan ge upp till 8 nyanser vitare tänder (genomsnitt 4,8 nyanser)*
  • Gör både fram- och baksidan av tänderna vitare
  • Aktiv fläckborttagning
  • Stärker tänderna
  • Helt utan blekmedlet väteperoxid, orsakar inte känsliga tänder och tandkött
  • Kliniskt bevisad säker och effektiv att använda
  • Effekten varar vanligen i ca 6-8 veckor, därefter kan man vid behov förbättra resultatet med 1-2 skenor så ofta man önskar
  • Kit för hemmabruk, från 16 år
  • Säljs på apotek

iWhite Instant marknadsförs och säljs av Actavis i de nordiska länderna. Produkten har utvecklats av Sylphar, ett företag verksamt inom medicinska tillbehör och konsumentprodukter i Belgien. iWhite Instant är klassad som en kosmetisk produkt och registrerad hos belgiska myndigheter.

* VITA-skalan. Tänder är olika och resultaten kan variera från person till person.

För ytterligare information: Sanna Hedman, Produktchef Munvård, Actavis, tel: 08-13 63 74, mobil: 070- 384 10 04, e-post: SHedman@actavis.se

Webbplats: Mer information finns på www.iwhiteinstant.se

iWhite-appen: Med vår app är det möjligt att simulera hur man kan se ut efter att ha använt iWhite Instant. Finns att ladda ner i Appstore och Play Store.

• iwhite