Montörerna på fältet rapporterar sina tider direkt i telefonen. Bild: SafeTeam.

​Det digitala kontoret blev verklighet med AddMobile

SafeTeam använder sedan många år AddMobiles system för arbetsorder och personalliggare. Johan Gustafsson, som är IT-chef på företaget, berättar att den största skillnaden sedan de gick över till arbetsordersystemet är att de en gång för alla blivit av med fysiska arbetsorder. Förr saknades ofta någon arbetsorder eller tidrapport som kunde ligga kvarglömd i en servicebil.

- Systemet är snabbt, välbyggt och har bra funktioner. Montörerna på fältet rapporterar sina tider direkt i appen. Det gör stor skillnad i det administrativa arbetet. Att vi dessutom har personalliggare i samma system tycker jag är bra, det skapar en tydlig överblick av verksamheten, säger Johan Gustafsson.

SafeTeam erbjuder sedan 50 år tillbaka säkerhetslösningar för flerbostadshus, företag och offentliga fastigheter. De utformar, installerar och underhåller allt från lås, passersystem, larm och kameraövervakning till dörrautomatik, inbrottsskydd och brandskydd. Företaget har kontor och butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö men arbetar i hela Sverige.

AddMobile utvecklar hållbara digitala system för den uppkopplade byggarbetsplatsen och bolagets kunder finns framförallt i bygg- och anläggningsbranschen. Plattformen AddMobile Toolbox erbjuder bland annat mobil arbetsorder och smarta ID06-lösningar, som kan integreras med ledande affärssystem, i ett och samma system. AddMobile grundades 2004 och har kontor i Malmö, Stockholm och Karlskrona. Omsättningen 2019 uppgick till 54 Mkr. För mer information om AddMobile se www.addmobile.se.