AIG lanserar försäkring mot ID-stölder

Identitetsstöld kan innebära att någon stjäl ens identitet för att göra betalningar online, ta ett lån eller beställa nya kreditkort i ditt namn. Det kan få förödande ekonomiska konsekvenser och vara mycket tidskrävande för den drabbade.

Bedrägerier online ökar för varje år och det är svårt att skydda sig mot oförutsedda händelser. Det gör att det är ännu viktigare med ett bra försäkringsskydd. Vi ville ta fram en försäkring med höga försäkringsbelopp som kan hjälpa till ekonomiskt när oturen är framme. Maxersättningen för  ID-stöld i försäkringen är 1 000 000 kronor. Det finns fler försäkringsbolag som erbjuder ID-skydd, men vår försäkring är paketerad med ett utökat skydd i form av stulen mobiltelefon, väska, plånbok och nycklar. Vi täcker även obehörig samtalsdebitering och rån vid bankomatuttag, säger Jessica Bååth, privatmarknadschef på AIG Sverige

Nästan av 3 av 10 konsumenter handlar varor på Internet minst en gång i månaden och E-handeln omsätter cirka 37 miljarder kronor. Enligt kreditupplysningsföretaget UC drabbades 65 000 svenskar av identitetskapning på något sätt under 2012 och bestals på närmare 2,7 miljarder kronor.

www.aigdirekt.se kan du läsa mer om hur du skyddar dig mot ID-stölder och få mer information om försäkringen.

• Försäljning

• försäkring
  • konsumentförsäkring
  • id-skydd
  • id-stölder
  • kreditkort.
  • kreditkortsstöld
  • stöld

Vardagsnära försäkringar i 40 år.

Med enkla, prisvärda och rättvisa försäkringar gör vi vardagen tryggare för många. AIG är ett världsledadande försäkringsbolag inom sakförsäkringar. Vi tillhandahåller service åt fler än 88 miljoner kunder i över 130 länder. AIG har varit verksamma i mer än 90 år varav 40 år i Sverige.

AIG i Sverige är en del av AIG Europe Limited som är ett dotterbolag till American International Group, Inc.