Miljöteknikbolaget Alnarp Cleanwater har fått ny VD

Den 1 oktober tillträdde Susanne Gabrielson som VD för Alnarp Cleanwater Technology. Susanne besitter en gedigen kunskap och erfarenhet efter fem år på bolaget som ansvarig för Marknad och Försäljning och från tidigare roller inom ABB.

”Vi bryter ny mark med vårt biologiska system för enskilda avlopp och Susanne är en driven ledare som besitter den entreprenörsanda som krävs för att fortsätta utvecklingen av ett tillväxtföretag som Alnarp Cleanwater”, säger styrelseordförande Alexandra Mörner.
Yngve Svensson, avgående VD, som har tagit bolaget från start-up till ett väl etablerat bolag på marknaden initierade denna förändring redan för ett år sedan och lämnar nu med varm hand över stafettpinnen till Susanne. Yngve kommer att kvarstå i styrelsen samt i en viktig operativ roll som Senior Advisor med ansvar för utvecklingsprojekt.

Alnarp Cleanwater har sedan starten 2008 tilldelats flera utmärkelser. Bland dessa kan nämnas Green Award 2015 samt South Sweden Cleantech Award 2014.

/Styrelseordförande Alexandra Mörner

För info kontakta:

Susanne Gabrielson 0768-073071
susanne.gabrielson@alnarpcleanwater.se

• cleantech
  • miljöföretag
  • kretslopp
  • green award
  • biologisk rening
  • enskilt avlopp

Alnarp Cleanwater Technology är bolaget bakom ACT Bioreningsverk - rening för enskilda avlopp baserad på biologiska processer med naturliga mikroorganismer och vattenväxter

Lars Hultman