Altran är Microsoft VIP Partner

Microsoft har valt Altran som VIP Partner för Portals & Collaboration och Business Intelligence.

- Vi har sedan länge ett nära samarbete med Microsoft där vi fokuserar på lösningar inom hela produktivitetsplattformen BPIO, säger Magnus Skebäck, Business Area Manager Altran.

Altran erbjuder helhetslösningar för t ex Intranät kombinerat med sociala nätverk, sökfunktionalitet och Business Intelligence. Med gedigen erfarenhet av hela Microsofts plattform skräddarsyr vi kundens lösning utifrån varje organisations unika behov. Vi har också färdiga erbjudanden kring Intranät, Altran Collaborative platform, som innehåller allt från nyhetsförmedling till projektportaler som snabbt kan installeras och konfigureras.

Altran skapar ordning och reda i informationsmängden och har förvandlat tuffa utmaningar till väl fungerande lösningar för kunder i både offentliga och privata sektorn. Exempelvis Socialstyrelsen, Trafikverket, Kommuner och Landsting, AstraZeneca, Volvo, Ericsson, Sweco, Gambro, Scania, Stena, Estrella och Lindex. Ett brett spektra med en gemensam nämnare; informationsintensiv verksamhet.