Alvesta folkfest, 9 september, flyttar in i Kulturens- / Folkets hus på grund av risk för regn

Regnet verkar ösa ner över oss i helgen och istället för att vi ska trampa upp hela Hagaparkens vackra gräsmattor och bli blöta från topp till tå så flyttar vi in Alvesta Folkfest i Kulturens Hus. Kulturens hus erbjuder fantastiska lokaler och vi kommer att kunna få in tre stycken scener i olika lokaler och alla medverkande utställare och föreningar som serverar mat kommer att få plats där inne.

Biblioteket kommer hålla extraöppet och deras sagoberättare kommer att berätta sagor där istället för i parken som det var tänkt.

"Äntligen blir det av att vi arrangerar något i Kulturens Hus. Vi har länge haft planer på att göra stora evenemang i deras lokaler under vintertid och nu blir ett perfekt tillfälle att testa hur det funkar. Vi hoppas att det funkar jättebra och att lokalerna kommer att användas ännu mer för spännande kulturevenemang i framtiden." Säger Jacob Hector, ordförande i Tyrolens Vänner och projektledare för Alvesta Folkfest.

För mer info kontakta Jacob Hector på 0738-358 094 eller info@tyrolen.se

Alvesta kommun med nära 20 000 invånare ligger mitt i en dynamisk del av södra Sverige. En dynamik som även präglar kommunen där ett starkt näringsliv leder till hög sysselsättning samtidigt som den kommunala servicen håller en hög kvalitet. Alvesta kommun, södra Sveriges mittpunkt.