Sändningstider från VM i Timbersports

Flisorna ryker. Svetten sprutar. Musklerna sväller. Yxorna är slipade.

Det är dags för VM i STHIL Timbersports.

Du följer dramatiken i direktsändning på webben. En försmak av VM får ni via denna film: http://www.stihl-timbersports.de/livestream-ct-2016-de.aspx

Sensommaren 2017 avgörs Nordiska Mästerskapen i Timbersports i centrala Göteborg. Redan kommande veckoslut deltar ett antal atleter från hela världen i VM, som arrangeras på Porsche Arena i tyska Stuttgart. Däribland ett svenskt lag som garanterat hanterar såg och yxa skickligare och skarpare än många andra. De blågula grabbarna kommer att ställas mot stornationer som Tyskland, USA, Nya Zeeland och Australien.

Finalerna inför en utsåld hall – individuellt och lag – går att följa på nätet www.stihl-timbersports.de/livestream.html – från kl 19 både fredag och lördag.

– Jag lovar alla tittare något alldeles extra, säger dalkarlen Hans–Ove Hansson, före detta elitskidåkare och regerande nordiska mästare och fortsätter:

– Konkurrensen om finalplatserna är stentuff, men jag har kunnat träna bra under hela året så nu gäller det att ha flyt i de sex tävlingsmomenten och tiondelarna på min sida.

Bildtext: Lagtävlingen i Timbersports avgörs på fredag och börjas sändas kl 19. Den individuella världsmästaren koras på lördagen.

Fakta VM i STHIL Timbersports 2016

Avgörs på Porsche Arena i Stuttgart den 10-12 november.

Drygt 100 tävlande från 20-talet länder deltar.

10 nov, kval för lag och individuellt

11 nov, lagtävlingen avgörs. Sändningarna börjar kl 19 och livestremas via www.stihl-timbersports.de/livestream.html.

12 nov, individuella mästerskapet avgörs. Sändningarna börjar kl 19 och livestremas via www.stihl-timbersports.de/livestream.html.

Svenska landslaget 2016

Calle Svadling, Johannes Eriksson, Daniel Andersson, Hans-Ove Hansson och Pontus Skye. I laget ingår även Dan Gyris som reserv.

Kontaktperson för svenska landslaget är Hans-Ove Hansson, 0703-11 95 13,

hans-ove.hansson@alvdalen.com.