STIHL högtryckstvätt RE 129 PLUS Bäst i Test i Vi Bilägare

STIHL högtryckstvätt RE 129 PLUS Bäst i Test i Vi Bilägare

I tidningen Vi Bilägare nr. 11 2015 blev vår högtryckstvätt RE 129 PLUS utsedd till testvinnare i tuff konkurrens med andra ledande märken. RE 129 PLUS fick stort plus för sin kraftfulla och mjuka slang på vinda och bekväm att arbeta med. Dessutom imponerade den med sin starka motor, smarta fack för munstycke och påkostad tvättmedelsflaska.

RE 129 PLUS är högtryckstvätten med utmärkt rengöringseffekt och maximal komfort. Efterförljaren till vår storsäljande testvinnare RE 128 PLUS. Topputrustad med slangvinda med slangstyrning, 9 m stålkordsarmerad högtrycksslang, tillbehörshållare för ytterligare tillbehör som roterande tvättborste och textilslang på vinda. Levereras med rotor- och flatstrålemunstycke.

Tekniska data:

Arbetstryck 135 bar

Effekt 2,3 kW

Elkabellängd 5 m

Högtrycksslang, längd 9 m

Ljudeffektnivå Lwa 83,5 dB(A) 1)

Ljudtrycksnivå 70,7 dB(A) 1)

Max. vattenförbrukning 500 l/h

Max. vattentemperatur tilloppsvatten 60°C

Vikt, driftsklar 20 kg

Rek. pris inkl. moms 2015 3.790:-

1) Med flatstrålemunstycke, K-Faktor enl. RL 2006/42/EG = 1 (dB(A))

2) Volt/antal faser/Hz

För mer information: STIHL Niclas Zetterberg, VIKING Niklas Tillbrandt
Andreas Stihl Norden AB, tel. 0302-24800, www.stihl.se

STIHL har ett mycket brett sortiment med maskiner för allt från enklare arbeten i hemmet till proffsens mer krävande och tyngre uppgifter. Våra produkter kan köpas hos våra kvalificerade återförsäljare som alla är Servande Fackhandlare. Du når dem lättast genom att ringa 020 – 555 666 Det innebär garanterat professionell service och tillgång till reservdelstillbehör under maskinens hela livstid.