Elektroniska bonuscheckar från Apotek Hjärtat

Apotek Hjärtat inför som första apotekskedja elektroniska bonuscheckar och bonus laddad direkt på kortet. Förslaget att införa elektroniska bonuscheckar kommer från en medarbetare och belönas nu som Årets idé.

Apotek Hjärtats kundklubb Klubb Hjärtat betalar ut bonus fyra gånger per år. Från och med höstens utbetalning finns bonusen laddad på medlemmarnas kundkort. Kunderna behöver inte längre komma ihåg värdecheckar och det sparar även miljön.

Förslaget med elektroniska bonuscheckar utses till Årets idé inom Apotek Hjärtat. Ann-Christin Olsson, apotekstekniker på Apotek Hjärtat i Limhamn, belönas nu för sitt nytänkande och för att förslaget sätter miljön och kunden i fokus.

- Genom att utnyttja datasystemet sparar man både miljö och tid, det var min utgångspunkt, samt att få ett smidigare sätt att hantera checkarna, säger Ann-Christin Olsson.

Apotek Hjärtat välkomnar alla medarbetare att skicka in förslag på hur apoteksdriften kan utvecklas till företagets idélåda. Fler än 700 idéer har inkommit under det senaste året vilket visar på ett stort engagemang bland medarbetarna. Varje år utses det bästa förslaget till Årets idé.

Om Klubb Hjärtats bonus
Klubb Hjärtats medlemmar erhåller 3 procents bonus på egenvårdsköp gjorda på samtliga Apotek Hjärtat. Bonus erhålls från 1000 poäng (1 kr=1 poäng) som ger 30 kr. Därefter utgår bonus per 500-poängs intervall. Bonus betalas ut fyra gånger per år och laddas direkt på kortet. Bonus är giltigt i sex månader från utbetalning och kan inte växlas in mot kontanter.

Klubb Hjärtats hemsida

Presschef Charlotte af Klercker, 070-729 73 27, charlotte.af.klercker@apotekhjartat.se