Apoteket och En Svensk Klassiker samarbetar

Apoteket och En Svensk Klassiker samverkar för att öka svenska folkets möjligheter att må bra.

Drivkrafterna i samarbetet är att båda parter bidrar till hälsa, både för den som är frisk och för den som behöver läkemedel. Parterna kommer under året att samverka vid alla klassikerloppen och erbjuda kunderna rabatter, tips och råd och möjlighet att testa sin hälsa.

– Vårt samarbete med En Svensk Klassiker bidrar till vår vision om ett liv i hälsa genom alla de olika varianterna på klassikerlopp och inte minst genom den nya Arbetsplatsklassikern. Då nås många människor och många kommer i rörelse, säger Eva Fernvall varumärkesdirektör i Apoteket.

– Vi är mycket stolta över att ha Apoteket som partner och vårt engagemang förstärks av att Apoteket också är en svensk klassiker säger Michael Thorén, vd En Svensk Klassiker.

För mer information kontakta:

Marianne Norelius, hälsostrateg i Apoteket 070 - 628 80 70

Eva Fernvall, varumärkesdirektör i Apoteket 070 - 590 28 93

Fakta:

En Svensk Klassiker

En Svensk Klassiker innebär att alla som slutför Sveriges stora motionslopp under en 12 månadersperiod får utmärkelsen En Svensk Klassiker. De stora motionsloppen är Vasaloppet eller Engelbrektsloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen samt Lidingöloppet.

Arbetsplatsklassikern

Arbetsplatsklassikern är en variant av En Svensk Klassiker och riktar sig till alla arbetsplatser i Sverige. Läs mer på http://www.arbetsplatsklassikern.se.

• apotekets verksamhet

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och vårdföretag.