Lotta Fors får utmärkelsen Årets Apoteksentreprenör

Apotekaren Lotta Fors, som också är företagsekonom och kock, äger tre apotek inom Apoteksgruppen; Apoteken Myran och Orren i Stockholm samt Apoteket Tärnan i Luleå. Hon tog emot både utmärkelse och tre diplom; ett för varje apotek, vid Pharma Onlines seminarium Apoteksmarknadsdagarna på Sheraton i Stockholm 22/3.

– Det är lätt att bli en bra entreprenör i Apoteksgruppen! Det känns tryggt med en serviceorganisation som hjälper oss apoteksägare och ger oss skalfördelar med IT-lösningar, inköp och annat. Det ger mig som apoteksägare mer tid att fokusera på affärsutveckling lokalt på apoteken så vi kan ge våra kunder riktigt bra service, säger Lotta Fors.

Vinnaren utsågs efter en omröstning bland Pharma Onlines och Pharma Online Apoteksmarknads läsare. Utmärkelsen delades ut av Nina Hedlund, redaktör för de båda nyhetsbreven samt moderator på Apoteksmarknadsdagarna.

Lotta Fors, Apoteksägare, telefon: 0703-42 41 23

Christian Jebsen, informationsansvarig, Apoteksgruppen, telefon: 0733-89 20 83

• stockholm
  • luleå

Apoteksgruppen är din lokala hälsopartner för ökat välbefinnande. Från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.