Norwegians Björn Kjos gästar affärsklubben Arena Göteborg

Arena Göteborg, Västsveriges nya affärsklubb startade 1 mars 2010 med landshövding Lars Bäckström som invigare. Efter sexton fullbokade frukost- och kvällsträffar där aktuella profiler inom business, kultur, media och sport intervjuades av Leif Loket Olsson, startar nu det andra verksamhetsåret med fem mycket aktuella huvudpersoner och ämnen.

• Torsdag 20 januari Åsa Bernlo, CEO Göteborg International Film Festival. Arrangemanget, i år 28 januari – 7 februari, är Europas 5:e största publika filmfestival med ca 200 000 besökare.
  • Torsdag 10 februari Per-Anders Örtendahl, ordförande Frölunda Hockey Club/Hockey Invest Europé. Senaste nytt om planerna på en Europaliga.
  • Måndag 21 februari Björn Kjos, storägare och CEO i SAS-utmanaren Norwegian, som 17 februari startar linjen Göteborg-Stockholm.
  • Måndag 7 mars, Stefan Gerhardsson och Krister Classon från den legendariska humorduon Stefan & Krister.

Arena Göteborg har blivit en populär mötesplats i centrala Göteborg. Erfarna affärsmän och entreprenörer utbyter erfarenheter och skapar nya affärskontakter med yngre kollegor på väg upp i karriären.

Nyrenässansmiljön i Restaurang ETT’s Guldsal, där alla träffar hållls, i fastigheten Avenyn 1 från 1883 är också lockande och speciell.

- Premiäråret 2010 var positivt och överträffade våra förväntningar. Varumärket Arena Göteborg har på kort tid blivit välkänt i marknaden. Medlemsantalet är nu uppe i 300, berättar ordföranden Bo Gustafsson.

Bo Gustafsson, ordförande, mob 0708-201548, bo.gustafsson@iweb.se

Owe Sterner, projektledare, mob 0704-577046, owe@sterner.com

Mail   info@arenagoteborg.nu

Web   www.arenagoteborg.nu

House of Ports www.ports.se är Arena Göteborgs huvudpartner

• Ekonomi

• björn kjos
  • stefan och krister
  • frölunda hockey
  • norwegian
  • media
  • ishockey
  • göteborg filmfestival
  • flyg

Arena Göteborg är en affärsklubb för göteborgare intresserade av business, kultur, media och sport. En av tankarna med nätverket är att sammanföra hungriga och framåtsträvande ungdomar, morgondagens ledare och entreprenörer, med dagens erfarna och rutinerade. Arena Göteborg håller sina möten, varje månad en frukost- och en kvällsaktivitet, i Guldsalen på restaurang ETT Avenyn 1, Göteborg. Varje gång intervjuas en aktuell profil. Enbart medlemmar äger tillträde.