Hissföretaget Aritco storsatsar på webben

Det svenska hissföretaget Aritco gör nu flera storsatsningar på webben. Idag lanseras en webshop för reservdelar samt en uppdaterad kundportal med mer support till företagets 140 återförsäljare runt om i världen. Nyligen lanserade företaget en inspirerande hissgenerator, Aritco3D där villaägare och arkitekter själva designar sin hiss i en snygg 3D-miljö på internet eller på iPad. Dessutom lanserades tidigare i vår tre nya hemsidor och en mobilhemsida för att bättre möta informationsbehovet som finns om villahissar och plattformshissar från olika kundgrupper.

- Vi arbetar hårt för att upprätthålla vår position som den bästa leverantören av plattformshissar och villahissar i världen. Då måste vi ha effektiva och bra verktyg för våra partners och inspirerande och användbar information till hissköpare, arkitekter och byggare. Webben är ett självklart verktyg för oss idag, säger Tommy Löwbäck, VD på Aritco.

Aritco lanserar nu en webshop för reservdelar. Målet är att förenkla för företagets partners samt snabba upp leveransen av reservdelar. Samtidigt går de ut och lovar att reservdelar kommer att skickas samma dag som de beställs.

Tidigare i år lanserade företaget tre nya hemsidor. En sida med företagsinformation, www.aritco.com. En sida med information om plattformshissar riktad mot den publika marknaden; www.aritcoplatformlifts.com. Samt en inspirerande sida till privatpersoner som funderar på att skaffa villahiss; www.aritcohomelifts.com. Sidan är fulladdad med inspirerande bilder, bra information och framförallt Aritcos nya app, Aritco3D där besökarna själva kan designa deras egen hiss i olika hemmamiljöer.

- Vi använder den senaste tekniken och är branschledande inom det här området. Aritco3D skapar verkligen en förståelse för hur snyggt och komfortabelt det kan vara med en villahiss i hemmet. Idag finns appen på webben och som iPad-app. Vi kommer att fortsätta bygga vidare på det här konceptet, säger Anders Carlsson IT-chef på Aritco.

• Verkstadsindustri

• aritco3d

Fakta om Aritco

Aritco är världsledande tillverkare av plattformshissar och villahissar. Koncernen har ca 90 anställda och omsätter omkring 300 MSEK. Aritco erbjuder två kategorier av hissar; Living Collection - villahissar för den privata marknaden och Prime Collection - plattformshissar för den publika marknaden. Det har sålts och installerats mer än 25.000 hissar från Aritco. Dessa säljs genom 140 oberoende partner i mer än 40 länder. Läs mer på www.aritco.com