Arkitektkopia samarbetar med Karolinska Institutet

Arkitektkopia sätter färg på Karolinska Institutet

Om vi tyckte våra 67 år som företag klassade oss som gamla i gemet så slår vår nya kund Karolinska Institutet oss med hästlängder. Från och med maj har vi levererat ateljétjänster till dem.

Sedan 1810 har KI varit en framstående del i svenska läkekonstens historia. Idag är de Sveriges enda universitet med renodlat medicinsk inriktning. Avtalet med KI innebär att Arkitektkopias Ateljé kommer att leverera layout och original-tjänster, främst till KI:s kommunikationsavdelning. Det handlar om att ta fram allt från annonser och affischer till broschyrer och rollups enligt KI:s grafiska profil. Avtalet omfattar även tryck av det material som Arkitektkopia formgivit.

– Vi är glada över att vi har fått förtroende och möjlighet att leverera ateljétjänster till Karolinska Institutet.
Anders Geralf, Försäljningschef, Arkitektkopia Stockholm.