Skip to main content

Taggar

Senaste nytt

Full fart på utvecklingen hos Arom-dekor Kemi!

Full fart på utvecklingen hos Arom-dekor Kemi!

Nyheter   •   Aug 31, 2018 10:02 CEST

I takt med att trycket ökar från marknaden och att vi ständigt växer blir vi nu fler och vi omorganisera oss för att bättre möta förväntningarna från våra kunder. Detta har inneburit både nyrekrytering och en del omorganisation på vissa avdelningar inom företaget.

Nu är vi igång på Elmia Lastbil 2018!

Nu är vi igång på Elmia Lastbil 2018!

Blogginlägg   •   Aug 22, 2018 16:00 CEST

Idag 22 augusti har portarna slagits upp på Elmia Lastbil 2018 och självklart finns vi plats för att möta såväl nya som gamla kunder och leverantörer.

Arom-dekor Kemi firar 10 år!

Arom-dekor Kemi firar 10 år!

Pressmeddelanden   •   Jun 20, 2018 09:20 CEST

I år fyller Arom-dekor Kemi AB 10 år och startskottet för firandet sker den 22 augusti då företaget medverkar på Elmia Lastbil i Jönköping. – På plats kommer vi att ha både säljare och produktexperter samt specialerbjudanden. Under året kommer vi dessutom att bjuda vår fantastiska personal på en resa för att fira lite extra, säger Christian Lundell som är VD på Arom-dekor Kemi AB.

Merco AS blir 100% svenskägt och byter namn till Arom-dekor Kemi AS.

Merco AS blir 100% svenskägt och byter namn till Arom-dekor Kemi AS.

Blogginlägg   •   Mar 01, 2018 09:55 CET

1:a februari 2017 förvärvade Arom-dekor Kemi AB 80% av aktierna i Merco AS. Nu drygt ett år senare sker två andra förändringar då Arom-dekor Kemi AB köper resterande 20% och byter namn på Merco AS till Arom-dekor Kemi AS. Beslutet innebär också en centralisering och stängning av lagret i Fetsund under våren 2018, nuvarande säljkontor och personal blir oförändrad i Førde.

Arom-dekor Kemi stödjer Team Rynkeby och kampen mot cancer!

Arom-dekor Kemi stödjer Team Rynkeby och kampen mot cancer!

Blogginlägg   •   Jan 23, 2018 09:00 CET

Pengarna som Team Rynkeby samlar in går oavkortat till barn med cancer och ​vi på Arom-dekor Kemi AB vill hjälpa till i kampen mot denna hemska sjukdom och har därför valt att stötta Team Rynkeby.

Välkommen Bosse, ny Miljö- och Kvalitetssansvarig på Arom-dekor Kemi AB.

Välkommen Bosse, ny Miljö- och Kvalitetssansvarig på Arom-dekor Kemi AB.

Blogginlägg   •   Jan 16, 2018 09:00 CET

Bosse Josefsson är sedan 20180102 ny Miljö- och Kvalitetssansvarig hos Arom-dekor Kemi AB. Bosse är utbildad kemi- och maskiningenjör.

Stadig ökning för Arom-dekor Kemi AB under 2017!

Stadig ökning för Arom-dekor Kemi AB under 2017!

Blogginlägg   •   Jan 15, 2018 08:30 CET

​Kemiföretaget Arom-dekor Kemi AB som har sin tillverkning och huvudkontor i Lockryd strax utan för Borås utvecklas och växer stadigt. "Under 2017 har vi sett en ökning på mellan 20 - 25 % på våra största produkter varav några är AdBlue® och AdProLine® Spolarvätska, vilket vi är mycket stolta över. Detta är självklart en del av vår strategi ....

Vi fortsätter att stötta Barncancerfonden under 2018!

Vi fortsätter att stötta Barncancerfonden under 2018!

Blogginlägg   •   Jan 08, 2018 07:00 CET

Vi på Arom-dekor fortsätter vårt engagemang för Barncancerfonden även under 2018 genom att vara ett sk a Vänföretag. Idag är Barncancerfonden den största finansiären av barncancerforskning i Sverige och idag överlever drygt 80 procent av de barn som drabbas.

NYHET! - AdProLine® Oxidlösare, ändrar färg när den verkat klart!

NYHET! - AdProLine® Oxidlösare, ändrar färg när den verkat klart!

Blogginlägg   •   Okt 09, 2017 08:55 CEST

Arom-dekor Kemi AB lanserar ännu en ny och effektiv produkt, AdProLine® Oxidlösare. En produkt som klarar av tuff smuts såsom flygrost och andra sura föroreningar. Som alltid är miljökraven högt ställda så även denna produkt från AdProLine® är snäll mot miljön.

Arom-dekor bidrar till Barncancerfonden genom uppmaning på Facebook!

Arom-dekor bidrar till Barncancerfonden genom uppmaning på Facebook!

Blogginlägg   •   Okt 02, 2017 07:00 CEST

​Idag är det Barncancergalan och vi vill hjälpa till att bekämpa cancern och bli STARKA tillsammans. Därför har vi på Arom-dekor Kemi AB bestämt att vi kommer skänka 5:- till Barncancerfonden för varje delning eller ny följare vi får på ​facebook (max 25 000:-). Säger Madeleine Olsen , Marknadsansvarig på Arom-dekor Kemi.

Arom-dekor Kemi på Kretsloppet i Borås 2017!

Arom-dekor Kemi på Kretsloppet i Borås 2017!

Blogginlägg   •   Sep 19, 2017 10:22 CEST

I lördags gick Kretsloppet 2017 av stapeln i Borås och strålande solsken. Inte mindre är 16 st medarbetare deltog under "Arom-dekor-flagg".

Arom-dekor Kemi välkomnar Oscar Österlindh som ny Produktionschef!

Arom-dekor Kemi välkomnar Oscar Österlindh som ny Produktionschef!

Blogginlägg   •   Sep 07, 2017 09:56 CEST

Arom-dekor Kemi AB stärker upp organisationen än en gång och nu med Oscar Österlindh. Oscar tillträdde 1:a september som Produktionschef och kommer närmast från Hammar Maskin.

Arom-dekor Kemis AdBlue®bulkbilsflotta växer - 5:e bilen rullar nu!
Förstärkning till Transportavdelningen!

Förstärkning till Transportavdelningen!

Nyheter   •   Aug 15, 2017 11:17 CEST

​Vi söker förstärkning till Transportavdelningen inför höst- och vintersäsongen 2017/2018. Vi söker en person som helst har tidigare erfarenhet från orderplockning, transportbokning och transportplanering.

Arom-dekor Kemi till  Mittia i Ljusdal 18-19 augusti!

Arom-dekor Kemi till Mittia i Ljusdal 18-19 augusti!

Nyheter   •   Aug 09, 2017 15:17 CEST

Arom-dekor Kemi finns självklart på plats på årets Mittia i Ljusdal, vi ses i monter nr:C:09.

Elmia Wood 2017 är i gång och Arom-dekor Kemi är på plats!

Elmia Wood 2017 är i gång och Arom-dekor Kemi är på plats!

Blogginlägg   •   Jun 07, 2017 15:42 CEST

Världens största skogsmässa Elmia Wood 2017 är i full gång. Trots att mässans första dag inleddes med tungt och ihållande regn är det fullt drag i montrarna.

Se Totals produkter på www.aromdekor.se

Se Totals produkter på www.aromdekor.se

Blogginlägg   •   Jun 07, 2017 09:30 CEST

Arom-dekor Kemi AB har skrivit avtal med Total Sweden AB och blir därmed distributör till Total Lubricants på den svenska marknaden för smörjmedel till industrin och fordonsmarknaden.

Arom-dekor Kemi AB blir distributör för Total Sweden AB

Arom-dekor Kemi AB blir distributör för Total Sweden AB

Pressmeddelanden   •   Maj 29, 2017 08:15 CEST

Arom-dekor Kemi AB har skrivit avtal med Total Sweden AB och blir därmed distributör till Total Lubricants på den svenska marknaden för smörjmedel till industrin och fordonsmarknaden. I samband med att avtalat träder i kraft tar Arom-dekor Kemi över en del av Totals befintliga industrikunder på den svenska marknaden.

MaskinExpo 2017 är i full gång och Arom-dekor Kemi med den!

MaskinExpo 2017 är i full gång och Arom-dekor Kemi med den!

Blogginlägg   •   Maj 18, 2017 09:52 CEST

Nu är MaskinExpo på STOXA i gång, besök oss i vår monter 1656!

Ny hemsida - www.aromdekor.se

Ny hemsida - www.aromdekor.se

Blogginlägg   •   Maj 15, 2017 08:00 CEST

Nu har vi släpp vår nya hemsida - den är inte bara en snyggare utan dessutom mycket smartare med många nya funktioner och webshop, www.aromdekor.se