Motala kommun satsar på Artvise e-Tjänst!

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2015 09:23 CET

Effektiva e-tjänster är en viktig del i arbetet med att ge bättre service till medborgarna och även för att kunna effektivisera interna processer.

Med e-tjänsteplattformen Artvise e-Tjänst, som finns hos en lång rad svenska kommuner, läggs grunden för att kunna erbjuda användbara och tillgängliga e-tjänster som bidrar till att realisera målet ”så enkelt som möjligt för så många som möjligt”.

• Den kommunala sektorn är inne i ett intensivt skede med ökade krav och arbetsbelastning vilket innebär att det blir allt viktigare att kunna automatisera och effektivisera den interna handläggningen, detta är områden där vår e-tjänsteplattform verkligen kan stödja våra kunder, säger Lars Ögren, VD på Artvise AB.