Örebro kommun väljer Artvise Kundtjänst för kommunsupport och servicecenter!

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2016 09:04 CEST

Örebro kommun öppnade i februari 2014 ett Servicecenter – en ingång för medborgare när

de ska komma i kontakt med kommunen, sedan starten har Servicecenter inte använt något

systemstöd för informations- och ärendehantering. Kommunen har nu valt det marknadsledande systemet, Artvise Kundtjänst, för att effektivisera verksamheten och förse

kommunvägledare med ett modernt systemstöd för informations- och ärendehantering med syfte att förbättra servicen till medborgare.

Örebro kommun är även på väg att öppna Kommunsupport, vilket blir en samlad supportyta för kommunens medarbetare att fungera som ett internt servicecenter, Artvise Kundtjänst kommer att användas av både Kommunsupport och Servicecenter.

-Vi ser mycket positivt på att ytterligare en kommun väljer Artvise Kundtjänst som IT-stöd för ärendehantering i sitt Kontaktcenter och affären går helt i linje med vår strategi att erbjuda det bästa kundärendehanteringssystemet till den svenska marknaden, säger Lars Ögren, VD på Artvise AB.