SOLMOGEN ANANAS PÅ BURK, NU I SVERIGE

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2016 11:31 CEST

Stockholm (31 maj 2016) Upptäck en ny smaksensation på den svenska marknaden.

Med sin gyllengula färg, saftiga textur och fantastiska sötma är Del Monte Gold® en ordentlig uppstickare bland ananas och konserverad frukt.

Del Monte Gold® Extra Sweet Pineapple odlas exklusivt av Del Monte i Kenya och är både saftigare och sötare än annan ananas. Del Monte Gold® Extra Sweet Pineapple innehåller även 3-4 gånger mer C-vitamin än traditionell ananas och är rik på mineraler, fibrer, enzymer och antioxidanter – med andra ord en riktig premiumananas.

Del Monte Gold® Extra Sweet Pineapple skördas vid perfekt mognadsgrad och konserveras på burk direkt – utan att konserveringsmedel och socker tillsätts – för optimal smakupplevelse.

Del Monte Gold® hittar du nu hos Axfood, Coop och ICA.

Läs mer på www.delmontegold.se

För mer information: