Den längsta dagen

Den längsta dagen

Resan med Arvid Nordqvist inleddes tidigt fredag morgon, och nu drygt 24 timmar senare är det fortfarande med nöd och näppe fredag. Den längsta dagen på länge. Tidsförskjutningen på 7 timmar och flygplansdvalan tar på och kroppen protesterar och vill egentligen bara sova.

Vi är 14 glada resenärer från från Stockholm, Göteborg, Linköping, Umeå och andra delar av landet som har korsat Atlanten och via Paris och Atlanta tagit oss till Nicaragua. Det är säljare, butiksrepresentanter, företagsrepresenter och så vi som får representera konsumenterna. Kul att vinna tävlingen och ännu roligare att äventyret äntligen är igång!

För drygt en timme sen checkade vi in på Crown Hotel och jag suckade av lättnad över utsikten att få blaska av mig. Hotellet är en av få byggnader som överlevde jordbävningarna i Managua på 70-talet och känns fräscht om än lite malplacerat i ett Managua som saknar stadskärna och mest verkar bestå av grå utkastade betonghus och små butiker insprängda här och där i gathörn. De starkaste intrycken hittills är dofterna och värmen. Nästan 55 graders skillnad mot för Umeå. Imorgon väntar en informativ bussresa med vår guide Jorge, hotellbyte och besök på en cigarrfabrik så vi måste väl försöka sova lite nu. Buenas Noches!

Bakgrundsinformation:
Arvid Nordquist är just nu i Nicaragua  tillsammans med kunder och tävlingsvinnare för att visa hur klimatkompensation genom trädplantering fungerar, men besöker även bland annat kaffeplantaget La Cumplida. Tävlingsvinnaren Jan Bidner bloggar från resan.