Kungligt bröllopskaffe - Classic Svea

Kungligt bröllopskaffe - Classic Svea

Arvid Nordquist firar 100-års jubileum som Kunglig Hovleverantör 2010. Därför är vi extra stolta att vara en av de utvalda leverantörerna till Den Officiella Bröllopsserien. Classic Svea är ett kaffe som i doft och smak fångar essensen i vad som är svenskt kaffe med en lagom styrka som tilltalar många. Blandningen består av 100% Arabicabönor från Brasilien, Colombia, Central Amerika och Etiopien. De är mellanmörkt rostade och bjuder på en doft av rostade toner av mocca och nöt. Smaken är rund med inslag av mandel och toffee, och ger en elegant och balanserad eftersmak. Svea är lämpat för kaffebryggare såväl som presskanna.

-Bröllopet kommer bli en folkfest, detta i kombination med vårt egna jubileum och stiftelsens syfte att motverka ungdomars utanförskap, gjorde det till ett självklart val att Classic kaffe och Arvid Nordquist skulle vara en del av Den Officiella  Bröllopsserien. Att göra gott, smaka gott och sprida glädje känns som essensen i Classic kaffe, säger Erica Bertilsson, Marknadschef på Classic kaffe.

Förpackningen är försedd med Den Officiella Bröllopsseriens sigill och är klädd ett mönster som ursprungligen kommer från Drottningholms slott som innehåller Nordstjärnan och Tronföljarkronan.

Classic Svea finns till försäljning i dagligvaruhandeln och andra utvalda försäljningsställen från och med mitten av mars. Classic Svea kommer ha samma pris som övrigt bryggkaffe från Arvid Nordquist.

För pressbilder, gå in på www.arvidnordquist.se se press och bildbank.

För mer information, kontakta gärna:

Erica Bertilsson, marknadschef Classic, tel. 08799 18 80, 0708 761880, erica.bertilsson@arvidnordquist.se

Philippe Barreca, chefsblender Classic, tel. 08799 18 61, philippe.barreca@arvidnordquist.se

Arvid Nordquist H.A.B är ett svenskt familjeföretag som grundandes 1884. Idag har bolaget verksamhet i samtliga nordiska länder och försäljningen uppgick 2007 till 1.300 MSEK. Företaget erbjuder detaljhandeln, restauranger och grossister ett spännande kvalitetssortiment av livsmedel och drycker samt har ett eget kafferosteri som producerar Classic kaffe, ett känt och väl etablerat varumärke i Sverige. Antalet medarbetare är 150 st.