COURT FF 2 – TENNISSKON SOM ÄR BÅDE SNABB OCH STABIL

Gör dig beredd på ett snabbare spel med ASICS senaste tennissko – COURT FF 2! Den är en vidareutveckling av den populära första modellen, med förbättrad teknologi och nya funktioner som gör dig rörligare och får dig att prestera ännu bättre i jakten på bollen.

COURT FF2 är en tennissko som har tagits fram i nära samarbete med en av världens främsta tennisspelare, Novak Djokovic, som fått tala om vad han vill ha och behöver. Resultatet är en smidig sko med inbyggd stabilitet som för dig till seger oavsett väder och underlag.

– ASICS skor har den bästa teknologin. Med COURT FF 2 har de fått fram en sko som ligger i topp vad gäller både snabbhet och stabilitet – två egenskaper som är lika viktiga om du vill kunna göra ditt allra bästa på planen, berättar Novak Djokovic som är ASICS Global Footwear Ambassador och 15-faldig Grand Slam-vinnare.

Det senaste tillskottet i ASICS tennisserie har försetts med yttersula i AHAR och en bredare häl för ökad stabilitet. Med sin större mellanfotsbrygga gör den också mellanfoten rörligare under snabba manövrar på planen. Det är en konstruktion som ger ett mer effektivt rörelsemönster under spel och minskar kontakttiden under vridande rörelser med 5,6 procent* jämfört med den tidigare modellen**.

Meshovandelen i polyuretan ger inte bara bättre stabilitet, utan gör också skon mer slitstark och får den att hålla längre.

Mellansula i FLYTEFOAM
Med sina organiska superfibrer ger vår FLYTEFOAM-teknologi helt överlägsen svikt och respons, eftersom mellansulan inte packas samman och blir kompakt på samma sätt som sulor med mjukare foam där densiteten är lägre. Mellansulan i COURT FF 2 är tillverkad i andra generationens FLYTEFOAM, med en blandad sammansättning som tagits fram för högintensiva sporter som tennis och volleyboll. Den består av FLYTEFOAM LYTE som tillverkas med organiska nanofibrer.

FLYTEFOAM-teknologin användes från början i ASICS högpresterande löparskor, med förstärkta fibrer som ger en lätt men heltäckande dämpning. Nu använder ASICS Institute of Sport Science samma teknologi i skor för tennis och andra bansporter, där det krävs mer rörelse både framåt-bakåt och från sida till sida samtidigt som skon behöver vara tålig och slitstark. Därför är FLYTEFOAM-mellansulor för bansporter inte bara ca 35 procent lättare än mellansulor i branschens standardmaterial, utan också ca 10 procent mer slitstarka än de FLYTEFOAM-mellansulor som tagits fram för löpning.

Följ oss på @ASICStennis för att hålla dig uppdaterad om ASICS senaste tennis- och sportprodukter.

* Bekräftat i test utfört av ASICS Institute of Sport Science.
**Tidigare modell: COURT FF