NVS Installation förvärvar Bravida Sverige ABs verksamhet i Ystad

Som ett led i en långsiktig satsning på Ystad och den omgivande regionen har NVS Installation förvärvat verksamheten vid Bravida Sverige ABs lokalkontor i Ystad. Förvärvet innebär att personalstyrkan vid NVS platskontor i Ystad fördubblas, och det utgör ett led i NVS strategi att kontinuerligt förstärka den lokala närvaron på orter och i regioner som bedöms ha intressanta utvecklingsmöjligheter.

Både NVS och Bravida har varit etablerade med plats‐ respektive lokalkontor i Ystad under många år. Den gemensamma inriktningen har varit mot traditionella VVS‐uppdrag för privata och kommunalafastighetsägare, industrier och konsumentmarknaden. Uppdragen omfattar såväl servicearbeten som större entreprenadprojekt.

NVS och Bravida har vardera haft ett 10‐tal anställda vilket varit otillräckligt för att man ska ha möjlighet att ta ansvar för riktigt stora VVS‐projekt.  Förvärvet innebär att personalen hos Bravida är anställda av NVS med placering vid NVS platskontor i Ystad. Greger Gunnarsson som är regionchef hos NVS, region sydväst, ser mycket positivt på det faktum att platskontoret dubblar personalstyrkan.

‐ Förvärvet innebär att vi betydligt kraftfullare än tidigare kan konkurrera om större projekt och att vi kan bredda vårt serviceerbjudande. Jag tror också att våra gemensamma kunder kommer att se positivt på det faktum att vi blir dubbelt så stora. Alla kunder som tidigare anlitat Bravidas kontor i Ystad kan känna en trygghet i att de kan ha kvar många av sina tidigare kontakter med enda skillnaden att det nu är NVS som tillhandahåller VVS‐kompetensen och servicen, säger Greger Gunnarsson.

NVS i Ystad är ett platskontor som organisatoriskt hör till NVS filialkontor i Trelleborg.  Filialchef Tomas Olsson ser en möjlighet att med en större organisation i Ystad även kunna bredda den geografiska marknaden.

‐ Vårt främsta mål är att snabbt flytta fram vår marknadsposition i Ystad och informera både nuvarande och potentiella kunder att vi gör denna satsning. På lite sikt är jag dock inte främmande för att vi kan vidga marknaden. Den möjligheten hade vi inte tidigare och här finns en spännande utmaning, avslutar Tomas Olsson.

Greger Gunnarsson, regionchef, NVS region sydväst, tel 010‐475 10 86, e‐post: greger.gunnarsson@nvs.se
Tomas Olsson, filialchef, NVS i Trelleborg, tel 010‐475 15 13 , e‐post: tomas.olsson@nvs.se
Ann‐Sofi Höijenstam, informationschef, NVS, tel 010‐475 10 22, e‐post: ann‐sofi.hoijenstam@nvs.se

• Malmö