Ateles gör ny e-shop åt Rugby Communications – nu live

Jubileumsgåvor är något som ofta delas ut i samband med att en medarbetare går i pension eller har arbetat på företaget ett längre antal år. Nu lanseras en ny e-shop där företag enkelt kan gå in och beställa gåvor och få en överblick över vilka gåvor som passar just den egna verksamheten. Bakom tjänsten står Rugby Communications, dotterbolag till Borg & Bigum Sverige AB. E-handelsplattformen har tagits fram i samarbete med Ateles.

Affärsidén med ww.jubileumsgavor.se är att erbjuda ett brett sortiment av klassiska och moderna minnesgåvor till företag och myndigheter. Det handlar om traditionella guldklockor och pärlcollier, men även ett bredare sortiment från olika produktområden som till exempel elektronik, design och design award-winning produkter.

Med www.jubileumsgavor.se blir administrationen och beställningarna av jubileumsgåvor enklare för kunderna eftersom allt är samlat på ett ställe. Dessutom kan kunden, via sitt intranät, se ett urval av gåvor vilka är utvalda för att ligga i linje med vad det egna företaget önskar att kommunicera.

– Det som har varit positivt i vårt samarbete är först och främst Ateles effektiva förmåga att snabbt åtgärda våra önskemål. Vi är mycket nöjda med den nya plattformen som både är dynamisk, användarvänlig och enkel att arbeta med. Den är nyskapande och annorlunda mot vad vi tidigare har haft, konstaterar Cia Öberg, VD på Rugby Communications.

Projektet är det andra som Rugby Communications och Borg & Bigum Sverige genomför tillsammans med Ateles. Det första samarbetsprojektet var att ta fram en profilshop för Dialect, där Ateles utvecklade shopen med hjälp av e-handelsplattformen Magento. En plattform som gör det enkelt för företag att sätta upp flera webshopar.

• strategisk kommunikation
  • plattform