En sommarhälsning från Avantime

Sommaren är äntligen här och vi på Avantime vill passa på att önska alla våra kunder och partners en riktigt skön och varm sommar.

Som en tornado har våren passerat i rasande takt och rivit med sig massor av spännande nyheter och projekt. Vi har bland annat fått förtroendet att utveckla börsnoterade Cloettas nya sociala intranät som kommer att bli en naturlig och verksamhetskritisk samlingspunkt för Cloettas 2 600 anställda.

Vi har påbörjat uppdraget med att öka GodEls tillväxt genom en tydligare digital närvaro och kraftigt ökad konvertering online.

Vi har, via en ny kampanjsajt, ökat engagemanget och intresset kring Moderna Museets utställning om konstnären Hilma af Klint. Ja uppdragen är många och framförallt roliga – så tack till alla nya och gamla kunder för det (fortsatta) förtroendet.

Om vi riktar strålkastarna mot oss själva och blickar tillbaka på vad våren har lämnat för avtryck kan vi konstatera att det hänt en hel del även inom Avantimes väggar. Vi har dragit igång en rekryteringskampanj, Kodjakten, för att hitta en ny frontend-utvecklare, sprungit tillsammans i tävlingen Blodomloppet, anställt flera nya duktiga kompetenser, haft en grym konferens i Åre och sist men absolut inte minst, skrivit på för nya lokaler centralt på Hamngatan 15.

Men innan det är dags att flytta, innan hösten är här, ska vi avnjuta en riktigt härlig sommar. Det har vi alla gjort oss förtjänta av.

Glad sommar!

• avantime group