Pressinbjudan: Willys lanserar nästa generation – öppnar Sveriges största Willys-butik i Stockholm

Måndagen den 28 april lanserar Willys, Sveriges ledande lågpriskedja inom dagligvaruhandeln, sitt nya butikskoncept i Stockholm. Butiken, som blir Sveriges största Willys-butik, är helt nybyggd och ligger i Älvsjö vid Stockholmsmässan. Totalt kommer 90 butiker att byggas om enligt det nya konceptet. I samband med invigningen har Willys nöjet att bjuda in media till pressvisning av den nya butiken.På plats finns Kristian Olofsson, butikschef och Camilla Fogelström, kommunikationsansvarig. Nyheter i konceptet omfattar bland annat interiör och exteriör, utökat sortiment med cirka 1000 nya varor, förstärkt färskvarukänsla och ett helt nytt kundvarv. Samtidigt kommer förstås ”Willys-själen” att finnas kvar. Grunden är fortfarande lågpris och ”Sveriges billigaste matkasse” – men nu i en större och modernare tappning. Vad: Inbjudan till pressvisning av nästa generation Willys. När: Måndagen den 28 april klockan 17.00. Plats: Willys Älvsjö, Älvsjö Ängsväg 2-6 (vid Stockholmsmässan), Stockholm. För ytterligare information och ackreditering kontakta: Camilla Fogelström, kommunikationsansvarig, Willys AB, tfn 070-485 75 08, e-post: camilla.fogelstrom@willys.se Willys är Sveriges ledande lågpriskedja inom dagligvaruhandeln. Vår affärsidé är att erbjuda Sveriges billigaste matkasse. Willyskonceptet bygger också på ett brett sortiment, inte minst inom färskvaror som frukt och grönt. Willys har ca 140 butiker över hela landet, varav ett trettiotal utgörs av våra närbutiker som heter Willys hemma. Willys omsätter drygt 15 miljarder kronor och ingår i Axfood AB som är noterat på OMX Nordiska Börs Stockholm, Nordiska Listan, Large Cap. www.willys.se