Balco fortsätter expandera

Balco fortsätter expandera

Under de senaste åren har Balco fortsatt att expandera över hela Europa. Inte bara med genom balkongprojekt utan även med nya produktionsanläggningar. Balco har utökat produktionskapaciteten från en tillverkningsanläggning till fyra.

Balco har en fabrik på Balcos huvudkontor i Växjö, Sverige. Här produceras alla balkongtyper med huvudsakligen glaserade balkongsystem, som levereras till norra Europa. År 2014 öppnade Balco en produktionsanläggning i Przytocna, Polen. 2015 förvärvade Balco det danska företaget Kontech, och blev tillsammans Balco Kontech. Balco Kontech ligger i Köpenhamn och producerar öppna balkonger för stadskärnor. Förra månaden, den 19 oktober, öppnade Balco den fjärde produktionsanläggningen i Lowyń, Polen. Här produceras både glaserade och öppna balkongsystem som främst levereras till södra delar av Europa.
Med denna kapacitet kan Balco säkerställa produktens enastående kvalitet och säkerställa att varje sålt projekt levereras såsom kunderna förväntar sig.