Barilla inspirerar till ”Kärlek på Italienska”.

Barilla investerar i ny kommunikationsplattform med temat ”Kärlek på Italienska”. Den nya kommunikationen visar tydligt kopplingen mellan pasta och sås och syftar till att inspirera till den kompletta pastamåltiden.

Kärlek på Italienska mellan Barilla pasta och Barilla pastasås är helt i linje med hur företagets långsiktiga arbete ser ut med att kombinera pasta och sås för att därmed erbjuda konsumenten en komplett italiensk pastamåltid.

Reklamfilmerna omfattar två kärlekshistorier: kärlekshistorien mellan Capellini och Pesto Genovese och kärlekshistorien mellan Penne Rigate och basilicosås. I filmerna jämförs komponerandet av en italiensk pastamåltid med förberedelserna inför en dejt mellan en man och en kvinna. Historien ackompanjeras av tonerna från ”Un’ora sola ti vorrei” inspirerad av den italienska sångaren Giorgia.

Historien avslutas med scener från det verkliga livet. Ett par vid solnedgången i Rom tillsammans med Penne samt tomat och basilikasås och vid ett matbord med vänner på en terrass vid den Liguriska kusten för Capellini med Pesto Genovese.

Kampanjen är framtagen av Young & Rubicam. De vill genom filmen framhäva det aptitliga i maträtterna och inspirera till det italienska köket och den kompletta pastamåltiden. Därmed den inspirerande känslan att uppleva kärlek på italienska.

Reklamfilmerna ”Kärlek på italienska” kommer visas under 2013 och finns i två versioner: 30 och 15 sekunder.

För mer information kontakta Åsa Hermansson, Nordic Marketing Manager Barilla. (asa.hermansson@barilla.com)