Basetool blir officiellt varumärke

Basetool, som under många år utvecklats av Turistsupport i nära samarbete med Turistrådet Västsverige och den svenska besöksnäringen, är en innovativ och nyskapande produktdatabas och samverkansplattform för webb.

Basetool är i första hand utvecklad för besöksnäringens olika behov, men den är applicerbar på en lång rad av branscher och verksamhetsområden, såväl nationellt som internationellt.

Nu får varumärket Basetool också sin tydliga roll på marknaden. Detta innebär bland annat att Basetool från och med nu ersätter Turistsupport i all kommunikation.

Att delvis omstrukturera organisationen och tydliggöra Basetool och dess innehåll gentemot marknaden är ett naturligt första steg i den systemutveckling och produktifiering av Basetool som sker, ett arbete som leds och drivs av Turistsupport och som dessutom involverar och engagerar organisationer, företag, produkter och människor på alla nivåer.

I kort sammanfattning; Turistsupport kvarstår som bolag med Basetool som produktvarumärke medan M2B tar rollen som holdingbolag i företagsgruppen.

Det betyder att Basetool är namnet du använder och möter i alla dialog med oss.

Vad innebär detta rent praktiskt?

All personal på Turistsupport har från och med nu nya e-postadresser, enligt den enkla principen fornamn@basetool.se. E-post adressen till supporten är som tidigare support@basetool.se.

Har du sparat e-postadresser i din kontaktbok, så är det alltså läge att ersätta de gamla adresserna med nya.

Faktura, besöks- och postadress är som tidigare:

Turistsupport AB, Erik Dahlbergsgatan 3, 3 tr, 411 26 Göteborg.