Ingemar Allén återförenas med Morrongänget

Mix Megapol i Göteborg får tillbaka en mycket välbekant röst. För ett år sen gick Ingemar ut ur studion efter 18 år som ankare i morgonprogrammet Morrongänget.

Jag har varit ute på en fantastisk resa i en helt ny miljö, vilket varit mycket lärorikt. Dörren stod på glänt för en comeback och längtan till radio stor. Jag är väldigt glad över att få jobba med Morrongänget igen, sägerIngmar Allén.

Morrongänget startade 1995. Programmet består av Ingemar Allén, Peter Sandholt och Linda Fyrebo. Tillsammans med halvtids-Erik, redaktörs-Anna, producent-Mats och Anders ”Pipistrello” Rönnerforspå Trafiken underhåller Morrongänget ca 250 000 trogna göteborgare varje vecka.

När möjligheten dök upp att återförenas med Ingemar, så fanns det ingen tvekan om att vi ville knyta till oss Sveriges bästa ankare. Han är en välkänd och populär profil i Göteborg, oerhört professionell och synnerligen kunnig programledare”, säger Anna Spolander, programchef för Mix Megapol i Göteborg.

Fredrik Sandgren som varit ankare sedan Ingemar lämnade kommer att finnas kvar och kommer att sända vardagar mellan 10:00 – 15:00 på Mix Megapol i Göteborg.

Morrongänget sänder varje dag 06-10 över frekvensen 107,3 i Göteborg eller digitalt via RadioPlay.se

För mer information, vänligen kontakta:
Anna Spolander
Programchef
Mix Megapol Göteborg
E-mail: anna.spolander@mixmegapol.se

• mix megapol

Bauer Media Group äger och driver Sveriges största radiostation Mix Megapol, nätverken Rockklassiker och Vinyl, Svensk Pop i Stockholm samt playtjänsten RadioPlay. Dessutom samarbetar Bauer Media Group med NRJ i Sverige. Bauer Media Group har 5 miljoner lyssnare i veckan och 2 miljoner per dygn i Sverige.