En högst ordinär radiator inklusive rör hela vägen upp mot taket målade i Anis 681. Tillsammans med väggen i kulören Skilla 779 skapas ett industriellt och högaktuellt uttryck.

Måla kreativt, måla linjärt!

Tänk linjärt, tänk kreativt, tänk färg. På den vägen skapas helt nya möjligheter att lyfta det personliga uttrycket i rummet och du behöver definitivt inte måla hela rummet för att få en stor effekt.
   Tänk linjär målning i fönsternischer, gärna med ljusa pasteller som fint speglar det inkommande dagsljuset. Med mörkare kulörer på väggarna lättar ett ljusare parti upp och skapar rumskänsla.

Att endast måla insidan på dörrbladet är att lyfta fram den lilla, väl valda accessoaren och här är det lätt att ta ut svängarna utan att färgen tar över i rummet. När det kommer till att måla linjärt glömmer vi naturligtvis inte heller rören längs väggarna till radiatorerna.
   Ytterligare en fördel med linjär målning är att det ger rummet en ökad känsla av höjd. Att det sedan är ett enkelt utfört jobb, med stor förändringspotential, överlämnar vi åt bildmaterialet som får tala för sig själv.

Tänk linjär målning i fönsternischer, gärna med ljusa pasteller som fint speglar det inkommande dagsljuset. Kulören i fönsternischen heter Midsommarnatt 756 och väggfärgen heter Dimma 550.

En klassisk inredning med sober färgskala. Så öppnas dörrarna och den överraskande linjen på dörrkanten, fint målad i kulören Aloe Vera 826, blir en lika välplacerad som lekfull detalj.

Med mörkare kulörer på väggarna lättar ett ljusare parti upp och skapar rumskänsla. Nischen är målad i Chateau 713, en fantastisk kombination med den främre väggen i Petroleum 790 och till Stålblå 782 på den bortre väggen.

Relaterat innehåll