Bergs Hyreshus AB har beviljats investeringsstöd för nya lägenheterna i Hackås

Nyhet   •   Okt 16, 2017 15:25 CEST

Parhus med 2x2RoK vid Hovsliden i Hackås, nybyggda år 2017

Länsstyrelsen har i dag, via pressmeddelande, tillkännagett att Bergs Hyreshus AB har beviljats investeringsstöd för de nybyggda lägenheterna vid Hovsliden, Hackås.

- Glädjande att vi har fått investeringsstöd för våra nya lägenheter. Vi har bostadsbrist i kommunen och ett stort behov av att bidra till bostadsmarknadens utveckling i Bergs kommun. En direkt positiv följd av att vi sökte stödet var att vi såg möjligheten att kunna finansiera ombyggnaden av HVB hemmet i Svenstavik till lägenheter under början av året, säger Kent Rosenqvist, ordförande i Bergs Hyreshus AB.

- Riktigt roligt att vårt byggprojekt bedömts fylla kriterierna, bl.a. med högre ställda krav vad avser energiförbrukningen. Extra roligt i sammanhanget är att våra lägenheter redan är uthyrda, säger Hans Green, VD Bergs Hyreshus AB

Kent Rosenkvist, styrelseordförande Bergs Hyreshus AB