Första spadtaget - nu är Bergs Hyreshus ABs bygge av nya bostäder i Hackås igång

Nu bygger Bergs Hyreshus AB nya lägenheter för första gången på 20 år. I dag har första spadtaget tagits av Bergs Kommuns kommunalråd Therese Kärngard och Trångsviken bygg ABs delägare Tommy Ekberg.

Husen som byggs blir energisnåla parhus med två stycken lägenheter om 2 RoK i varje. Boytan blir 55 kvm och till det läggs också ett förråd. Varje lägenhet får egen ingång och en liten uteplats.Totalt byggs det sex stycken lägenheter.
Området som lägenheterna byggs i är Hovsliden i Hackås i Bergs Kommun.

- Valet av plats är naturligt. Vi har sedan många år en kö för att få flytta till det här området och Hackås ligger väldigt bra till för att kunna ha bra restid till jobbet oavsett om du jobbar i Svenstavik eller Östersund, säger Hans Green, VD Bergs Hyreshus AB.

- Det är verkligt bra att vi bygger nya lägenheter i Bergs Kommun. Vi har jobb och vi har folk som vill flytta hit, nu kan vi börja skapa möjligheter för inflyttning, säger Therese Kärngard, kommunalråd Bergs Kommun

Therese Kärngard, kommunalråd Bergs Kommun, 070-303 15 50
Tommy Ekberg, delägare Trångsviken bygg AB, 070-659 75 80