Allt Du Behöver Veta Om Maskotkostymer

I affärsvärlden är det viktigt att bli sedd, men hur går man tillväga om man vill förbättra varumärke, företagsnamn och logotyp, samt stå ut mot sina konkurrenter? Jo, det finns faktiskt ett antal mycket effektiva former av marknadsföring och reklam, men vilken anses vara den bästa? Tja, du kan bli förvånad över att det för många företag där ute är just maskotkostymer och underhållare som är det som är bland de mest effektiva. Det är därför i dagens artikel som vi kommer att prata om maskotdräkter, och där vi hjälper till att se till att du vet allt som finns att veta om att välja en av dessa dräkter, och faktiskt bära en. Vi kommer även att titta på några av de viktigaste förmånerna som är förknippade med maskotdräkter i allmänhet. Så, häll dig en drink, bli bekväm, och låt oss nu ta dig med på en resa in i den konstiga och underbara världen av maskotdräkter.

Först ut, varför är maskotdräkter så fördelaktiga?

För att dra igång saker och ting, kommer vi börja med att titta på varför maskotdräkter anses vara så bra för små och stora företag. Här är en titt på flera viktiga fördelar av maskotdräkter.

Ett bättre intryck – Okej, säg till exempel att din verksamhet säljer kontorsprylar och du har en liten butik som ligger på en upptagen gata i staden. Det kommer alltid att finnas ett behov för stationära, så tekniskt sett är det ett mycket bra företag. Det enda problemet är att på samma gata i stan, ett par dörrar upp och några dörrar ner, är det två fler butiker som också säljer kontorsprylar. Helt plötsligt har du bokstavligen fått konkurrens från båda sidor. När människor går till stan för att shoppa kontorsprylar, oavsett om det är för arbete, högskola, universitet, eller för barnen som ska tillbaka till skolan, vill du se till att människor väljer att köpa kontorsprylar från din butik. Om du var den enda butiken i stan som sålde detta, skulle det inte vara ett problem, eftersom folk skulle besöka dig en gång, och komma ihåg vem du är då det inte finns fler butiker som din. Tyvärr då du har rivaler, kommer du att vara mindre minnesvärd. Det är där som en maskotdräkt strategiskt placerad utanför din butik ger utdelning. Att köpa en maskotdräkt, kanske i form av en gigantisk penna, och någon som dansar utanför din butik, är detta ett underbart sätt att göra din butik, ditt företagsnamn, och företagets logotyp minnesvärd. Om du tänker dig två personer som håller ett samtal, där man frågar de andra om de kan köpa laminat lakan och två förpackningar av A4-papper, om de andra hade besökt din butik, eller ens bara gått förbi, finns det inget sätt som de inte skulle glömma att se en gigantisk penna dansa på gatan utanför. När denna bild kommer upp, är det din reklam just där, som kommer att rekommendera dig och så den andra individen kommer då att gå ner på stora gatan och på jakt efter papper och laminat papper.

Mycket effektiv reklam – nästa fördel med en maskotdräkt talar för sig själv egentligen. Ni förstår, då det finns otaliga butiker på livliga huvudgator, och horder av folk som kämpar sig igenom, är det ibland omöjligt att se alla butiker i detalj. Om människor inte har möjlighet att se varje butik i detalj, kan detta resultera i att ditt företag förbises, och detta är ett verkligt problem för dig. Människor kanske sneglar på din butik, men om din reklam är fantasilös, kommer du inte direkt komma någonstans. Det är där maskotdräkter visar sig vara mycket användbart. Föreställ dig nu att du har bytt karriär och att du nu köra en liten smörgåsbutik i stan. När människor är sugna på en smörgås, eller är hungriga i allmänhet, vill du att de tänker på din butik och du vill få dem att köpa från din butik. Om du föreställa dig själv i stan vid lunchtid, det alltid fullt upp, du missade frukost och svälter hungrig, och du har ett riktigt sug efter en smörgås. Då, plötsligt, på avstånd ser du det – en gigantisk smörgås på gatan, dansande glatt, utanför en snygg oberoende smörgåsbutik. Alla dina böner om hunger har blivit besvarade. Du följer helt enkelt smörgåsen, går in i butiken, för din smörgås, och alla är en vinnare. Maskotar inte bara annonsera vad du säljer, du kan också anpassa dräkten och ha dem i företagets färger, eller komplett med din företags logotyp.

Maskotar skapar pratpunkter –En annan stor fördel med att ha en maskotdräkt som ligger utanför din butik eller till och med inne om du äger en stor plats, är det faktum att de skapar fokus och pratpunkter. Du förstår, när människor hamnar på ämnet mat och låt oss inse det, mat är livet så frågan kommer att dyka upp förr snarare än senare, när de nämner smörgåsar, kommer din dansande smörgås maskotdräkt omedelbart att komma upp. Människor kommer att bli påminda om sin resa in till staden för att besöka storgatan, och därefter kommer de att nämna din butik, och naturligtvis din maskot. Detta är bra eftersom det bidrar till att öka kännedomen om varumärket i processen, för att folk ska förknippa ditt varumärke med smörgåsar, och när de ser jättedansande smörgåsar ute och om (det finns mer i det livliga städer än du kanske trodde) kommer de genast att bli påmind om ditt företag. Du kan ta samma princip och använda den till alla företag och alla maskotdräkter. Om du tänker dig ett par hungriga kontorsanställda på väg tillbaka till kontoret efter deras lunch, och säger till sina arbetskamrater: "åh, vi har precis varit i stan och såg den roligaste dansande smörgåsen på gatan, utanför en ny smörgås gemensamma. Vi gav det en chans och hade två av de trevligaste smörgåsarna någonsin, ni måste kolla upp det i morgon, ni kan inte missa det, det är butiken med en person klädd som en stor smörgås som dansar utanför".

Maskotar är gratis annonsering – Vi lever i vad många kallar "den digitala tidsåldern" nuförtiden, när det finns fler och fler människor med smarta telefoner och smarta enheter än någonsin tidigare. På grund av detta, är det lika enkelt att knäppa en bild eller en video som att plocka telefonen från fickan, trycka på en knapp, och det är allt. Människor älskar en bra selfie dessa dagar, och det verkar som om människor inte kan motstå frestelsen att ta ut sina telefoner och ta en bra selfie med en kille, eller tjej, i en maskotdräkt. Dessa bilder sparas dock inte på telefonens kamerarulle som kan avnjutas hemma, de är direkt uppladdade till sociala medier, i en strävan efter likes, delningar och kommenterar. Nu, när en person laddar upp en selfie av dem, utanför din butik, kan de se din företagsmaskot, som innebär att var och varenda en av deras vänner online kan se bilden, och så att de kan se din butik och din maskot. Om du använder dig av sociala medier till din fördel och skapar en sida för företag, kan människor knäppa dessa bilder och tagga dig i inlägg, eller checka in i din butik. Nu gör de reklam för dig. När de har checkat in och plockat en smörgås, kommer en hel del av dem att frestas att lägga upp en bild på smörgåsen. När deras vänner ser bild, kommer de att bli hungriga, och om de gillar det, behöver de inte fråga om vart de ska gå eller vart de ska titta eftersom kunder med telefoner kommer att ha gjort all dina reklam för dig. Allt du gör är att göra läckra smörgåsar medan en kille/tjej i en maskotdräkt som hjälper till att dra uppmärksamhet till ditt företag och dina kunder att marknadsföra dina produkter, tjänster och läge på sociala medier.

Möjlighet för kampanjer – För att hålla sig till sociala medier, ska vi nu titta på en strategi som fler och fler företag genomföra i hela världen, med stor framgång. De är normalt att ha en person i en maskotdräkt utanför deras butik, och uppmuntra kunder att knäppa selfies med maskoten. Efter det, ber de dem att gilla deras sida för företag, ladda upp bilden av dem när de poserar med maskoten, och att "tagga" verksamheten. Normalt belöningen är något som en gratis drink, eller kanske en lättare smörgås etc, eller produkter beroende på vilket som är relevant för din verksamhet. Faktum är dock, att en maskotdräkt ger många möjligheter för kampanjer, som hjälper dig att öka din närvaro i sociala medier, som sedan hjälper dig att bygga varumärkeskännedom, som hjälper dig att generera mer försäljning och mer pengar. Från en affärs-synpunkt, verkar en maskot-dräkt vara en no-brainer.

Tips om hur man väljer och bär en maskot-dräkt

Det är allt bra att tala om de många fördelar som maskotdräkter ger för företagare, men någon måste bära maskotdräkten och denna någon skulle kunna vara du. om det är det, här är en titt på några tips om hur man väljer en maskotdräkt, och hur man bär det rätt.

Välj en ansedd leverantör – Maskotdräkter hjälper till att genererar miljarder i vinst för ett brett spektrum av företag över hela världen varje år, så du kommer inte att chockas över att köpa maskotdräkter online inte är svårt. Vad som är svårt är dock att köpa en maskotdräkt av god kvalitet. Du förstår, du vill ha maskotdräkt av bra kvalitet, som är bekväm, väl ventilerad, lätt att glida in och ut i, och som råkar se bra ut. Det är där företag som Vogeni kommer in i bilden. Vogeni maskotdräkter är något kända, eftersom de inte bara ser fantastiska ut, men de är också otroligt bekväma, och de har även inbyggda fläktar och kylsystem för att bidra till att säkerställa att bäraren är okej, inte svettas och bekväm. Leta alltid efter en ansedd leverantör när du köper din maskotdräkt, då billiga maskotdräkter inte bara ser pinsamma ut, och kan förvandla din verksamhet till ett åtlöje, men de sätter också den som bär dräkten i fara, särskilt under varmt väder..

Drick massor av vatten -Innan du glider in i en dräkt, är en sak att komma ihåg är att du måste hålla dig vätskefylld och dricka massor av vatten, vilket starkt rekommenderas. Du förstår, inuti dräkten, även inne i en sval, väl ventilerad sådan, som en från Vogeni, kommer du att vara varm och du kommer att svettas. När du svettas, förlorar du elektrolyter och vätska, vilket kan leda till uttorkning, som har varit känt sedan tidigare att vara dödligt. Innan du hoppar ner i en dräkt, se till att dricka mycket vatten, och om möjligt, försök att ha en kall flaska vatten för att smutta på medan du är på insidan. Sippa alltid på vattnet dock, då det sista du vill är att behöva gå och kissa var 10 minuter för att du drack för mycket vatten för tidigt, då komma i och ur en maskot-dräkt är inte är den lättaste av uppgifter.

Använd bekväma kläder – Även inne i kostym, oavsett hur bekvämt det är, kommer du fortfarande känna dig lite begränsad och du kan därefter behöva kämpa för att röra dig bekvämt. Det sista du bör göra är att bära obekväma kläder som begränsar rörlighet och gör att du känner dig obekväm och orörlig. Jeans till exempel, är inte idealiskt, eftersom de är tjocka, tunga, och om de är i fel storlek så kan de även kännas lite tajta och gräva i midjan. Välj istället lätta och luftiga kläder som du kan röra dig fritt i, utan att behöva oroa dig över-värme eller känna dig begränsad.

Byt aldrig om offentligt – Även om tar på dig din maskotdräkt rakt över dina vanliga kläder, bör du ALDRIG låta allmänheten se dig kasta på dig dräkten. Detta är en oskriven regel i maskotvärlden, och anledningen till detta är att det helt enkelt förstör illusionen och det roliga. Om folk ser dig kasta på dig dräkt i ett lugnt hörn av butiken, eller på gatan, vet de att det är du där inne och magin är död. Byt om någonstans där det är isolerat, där det inte finns någon chans att någon ser dig glida ner i dräkten.