​Med slutsålda Early bird och First releasebiljetter släpper Into the Valley nu Standardbiljetter till 2016 års upplaga av festivalen

Med slutsålda Early bird-biljetter och First release-biljetter släpper festivalen Into the Valley nu Standard-biljetter samt ett begränsat antal U23-biljetter. Samtidigt släpper man boendepaket och bussbiljetter för att underlätta för svenska, såväl som internationella gäster som vill besöka festivalen.

När den elektroniska musikfestivalen Into the Valley släppte Early bird-biljetter tidigare i höstas såldes dessa slut på mindre än tre minuter. Kort därefter släpptes First release-biljetter och nu när även dessa är slutsålda släpps Standard-biljetter. Festivalen har egentligen åldersgräns på 23 år, men i och med önskemål från yngre intressenter har man valt att, även detta år, släppa ett begränsat antal U23-biljetter.

Eftersom att festivalen 2015 hade en stor skara internationella besökare, vill man underlätta ytterligare för framför allt dessa genom att till nästa år, erbjuda boendepaket i städerna Rättvik, Tällberg och Mora, samt campingalternativ i närheten av Dalhalla.

- Inför 2015 års festival fick vi många frågor gällande boendealternativ. Det är inte lika mycket inför nästa år, men eftersom vi vet att många av våra besökare uppskattar bekvämlighet så vill vi gärna hjälpa dem på traven med färdiga boendepaket i närheten av festivalplatsen, säger Mattias Hedlund.

Inom dessa områden kommer även busstransporterna att förstärkas genom kontinuerliga bussturer.

- Det strul med bussar som vi hade denna sommar, vill vi till varje pris undvika nästa år och därför planerar vi för transporter redan nu. Vi fokuserar främst på Rättvik, Tällberg och Mora och kommer sälja busskort så att man kan åka hur många turer man vill under festivalhelgen. Det känns så klart extremt viktigt att kunna få hem folk ordentligt, säger Michael Reander.

Into the Valley är en två dagars vibrerande installation som belyser några utav de mest talangfulla artisterna inom den elektroniska musikscenen i det gamla kalkstensbrottet Dalhalla utanför Rättvik. Konceptet Into the Valley föddes genom en dröm om att skapa något spektakulärt, en hyllning till elektronisk musik såsom det aldrig hade hyllats i Sverige tidigare, på en plats som aldrig tidigare exponerats för liknande events. Drömmen blev till verklighet under sommaren 2015 och kommer åter att besannas den 29-30 juli 2016 när Into the Valley går av stapeln för andra gången.