Curebits har flyttat in i Åkroken Business Incubator

Vid årsskiftet flyttade ett nytt företag in i Åkroken Business Incubator. Curebits är en avknoppning från Mittuniversitetet, som med stöd av MIUN Innovation utvecklat sitt koncept och nu är redo för nästa steg tillsammans med oss i inkubatorn.

Curebits är ett koncept för läkemedelshantering, framtaget av Marika Ördell, sjuksköterska och dessutom njurtransplanterad. Marika är själv en stor konsument av läkemedel och har genom åren inte hittat något optimalt system för hanteringen av sina mediciner.

Målgruppen är privatpersoner i alla åldrar som tillfälligtvis, eller på längre sikt är beroende av ett strukturerat system för läkemedelshantering. Personer med ett behov av att organisera sina kosttillskott eller hälsokostpreparat är också tänkbara kunder. Målet är att nå ut på den svenska marknaden 2013 och sedan succesivt erövra en global marknad.