Appen som ger dig mer pengar i plånboken - Mealdeal lanserar i Sundsvall och siktar på fler städer

Mealdeal är ett nytt rabatthäfte i mobilen som samarbetar med 46 restauranger och caféer i Sundsvallsområdet och ger användare 40 nya erbjudanden varje månad. Efter lanseringen i Sundsvall är målet att Mealdeal ska expandera till andra städer.

Allt började med ett samtal mellan Sundsvallsentreprenörerna Victor Molén och Fredrik Hammargården för cirka två år sedan. Redan från början har de tagit fram konceptet tillsammans med potentiella användare och restaurang/caféägare, med målsättningen att skapa Sveriges bästa rabatthäfte för restauranger och caféer.

- Det var en målsättning som jag stolt kan säga att vi har uppnått, säger Victor Molén, en av grundarna.

Mealdeal smyglanserades i somras då ett 40-tal vänner och bekanta använde tjänsten i Sundsvall. Efter den smyglanseringen har konceptet förfinats inför lanseringen.

Tjänsten är utvecklad med stöd av Åkroken Business Incubator och en lokal entreprenör har investerat i bolaget.

- Det är roligt att ännu ett inkubatorbolag är ute på marknaden och gör affärer. Victor och Fredrik är handlingskraftiga och drivna entreprenörer och vi ser fram emot den fortsatta resan med att lansera Mealdeal i fler städer, säger Marie Wiklund, verksamhetsledare Åkroken Business Incubator.

Mealdeal kommer att expandera efter lanseringen i Sundsvall, vilket innebär att användare kan använda erbjudanden i flera städer. Mealdeal finns att ladda ner för både Android- och iPhonemobiler.