RUNA lanserar BERIT till förmån för Cancerfonden

RUNA lanserar BERIT till förmån för Cancerfonden

Smyckevarumärket Runa of Sweden, en av årets Precious Talents, lanserar idag BERIT i samband med nordiska ur & smyckemässan Precious Fair. Ett smycke som inspirerats av grundarens egna mormor och där en del av vinsten kommer skänkas till Cancerfonden.

Runa of Sweden har funnit på marknaden sedan februari i år och säljs bland annat hos Stylein i Sturegallerian och Nitty Gritty. Runa blev tidigare i år utvald som en av årets Precious Talents och anses därmed vara ett av de mest lovande stjärnskotten i den nordiska ur- och smyckebranschen. Runa är även omnämnd i det senaste numret av Brittiska Vogue.

Nu lanseras en specialutgåva av smycket till förmån för Cancerfonden. BERIT presenteras på den nordiska ur & smyckemässan Precious Fair som hålls i Stockholm 9-11. BERIT kan köpas på runaofsweden.com från och med idag och hos utvalda återförsäljare under hösten.

– ”Min mormor var min klippa när jag var liten och hennes insjuknande i Cancer påverkade mig oerhört mycket. Även om jag var liten kommer jag ihåg frustrationen av att inte kunna göra något för henne. Efter hennes bortgång har jag alltid velat vara med och påverka, har privat skänkt pengar till Cancerfonden och det är nu en självklarhet att även bidra som företagare.” säger Runas grundare Sanna Grannas.

Sanna om BERIT:
1943 föddes en tjej i Vike, en liten by i norra Sverige. Hon växte upp till en strak, varm och självständig kvinna – min mormor Berit. Under hela min uppväxt ägde hon en barnklädesbutik och vid fem års ålder fick jag följa med henne på hennes inköpsresa och välja ut kläder till den kommande säsongen. Vi var ett grymt team! Några år senare åkte vi utomlands tillsammans och när vi kom hem kände hon att allt inte var som det skulle… Några år senare, vid 59 års ålder, orkade hon inte längre kämpa emot cancern. Hennes liv, och död, hade en väldigt stor inverkan på mitt liv och har fått mig att vilja bidra på de sätt jag kan. Därför presenterar jag nu BERIT – runan som vid varje köp ger ett bidrag till Cancerfondens forskning. Berit har tillverkats i en begränsad upplaga och kommer finnas tillgänglig under en begränsad tid.

BERIT BRASS 725sek  BERIT STEEL 725sek

För mer information kontakta:
Sanna Grannas, grundare av Runa of Sweden
+46 72 7053477,sanna.grannas@runaofsweden.com

Åkroken Business Incubator är en regional företagsinkubator i Västernorrland. Här bidrar vi till näringsliv och nya innovationer genom att stötta drivna entreprenörer på resan från idé till marknad. Vi erbjuder kreativa kontorsmiljöer och en effektiv process för utveckling av människor, affärer och nya tillväxtföretag.

Åkroken Business Incubator driver projekt VINK 2016-2018 och erhåller stöd från bland annat Europeiska regionala utvecklingsfonden och Länsstyrelsen Västernorrland.