Hjälp oss skapa sommarkollo för äldre

Hjälp oss skapa sommarkollo för äldre

Blomsterfonden planerar ett sommarläger för de som bor hos oss.
Många äldre lever ensamma och har inte fysisk eller ekonomisk möjlighet att komma bort från vardagens inrutade liv ett tag och träffa andra människor.
Varje dag hjälper Blomsterfonden ensamma äldre genom olika aktiviteter på våra boenden. De senaste åren har vi dessutom sett ett tydligt ökat behov av aktiviteter även under sommarmånaderna.
Därför väcktes tanken att starta ett sommarkollo för de som bor hos oss. Vår förhoppning är att erbjuda en chans till möten med andra människor, gemenskap och skratt.

Till detta behöver vi din hjälp! Enbart gåvor från våra medlemmar och givare kan göra sommarlägret möjligt. Med din hjälp kan så många äldre som möjligt få lite guldkant på livet och en sommar att minnas.

Lämna ett bidrag här