BDO nya hyresgäster hos Bonnier Fastigheter.

Rådgivnings- och revisionsbyrån BDO flyttar till Sveavägen 53 där Bonnier Tidskrifter huserade i nära hundra år. På en attraktiv adress och i ett innerstadsområde där tillväxttakten är enorm håller fastigheten Magasinet nu på att renoveras och omvandlas till ett toppmodernt kontorshus. BDO väljer att hyra nära hälften av den högklassiga kontorsytan om totalt 8.000 kvm och flyttar in på plan 1-4 under hösten 2018.

Jakob Tenselius, regionchef och auktoriserad revisor BDO säger - Att välja ny lokal för sin verksamhet är ett strategiskt viktigt beslut, i och med flytten kommer vi att sitta i nyrenoverade, moderna lokaler som är anpassade för oss och för ett modernt och framtida arbetssätt. Dessutom centralt mitt på dynamiska Sveavägen, en stor fördel för både kunder och medarbetare. Vi ser fram mot samarbetet med Bonnier Fastigheter och Bonnier Service.

- Vi välkomnar BDO och är mycket glada att de ser sin framtid i Magasinet. Lokaler med flexibla lösningar via gemensamma funktioner är starkt efterfrågade, och här har BDO och övriga hyresgäster kunnat forma ytan efter just sina behov, säger Sara Olsson, uthyrningsansvarigBonnier Fastigheter. Magasinet erbjuder bl a gemensam reception, touch down-arbetsplatser i loungemiljö och gemensamma konferensrum, vilket ger hyresgästerna ett effektivt nyttjande av lokalerna.

-Vi har upplevt ett oerhört stort intresse för Magasinet, den unika produkt som skapas med stora öppna ljusa ytor, moderna ytskikt och effektiva planlösningar i en klassisk byggnad. Det servicekoncept som Bonnier skapat för fastigheten har bidragit ytterligare. I dag har vi endast 360 kvm kvar att hyra ut. säger Jessica GräsbergCushman & Wakefield, som har uthyrningsuppdraget.

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men vi satsar även på de expansiva områdena Kista, Kungens Kurva och Värtahamnen. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter med en total yta av ca 300 000 kvm.

För mer information:Sara Olsson, uthyrningsansvarig på Bonnier Fastigheter, telefon 08-454 198 13.