H&M Home landar i Hornstull

I slutet av september 2014 utökas sortimentet i H&M:s butik i Hornstull i Stockholm med 250 kvm då man adderar H&M Home-konceptet. Det blir H&M:s fjärde butik med Home-sortimentet i Sverige.

I H&M-butiken i Hornstull erbjuds idag dam-, ungdoms-, samt barnavdelningar och från fredag den 23:e maj även en herravdelning. Från slutet av september breddas butikens sortiment då butiken kommer att erbjuda inredningskonceptet H&M Home på 250 kvm.

”Vi är glada att H&M Home-sortimentet expanderar och att vi till hösten kan erbjuda det i en fjärde butik i Sverige”. Vi kan se en ökad efterfrågan på vårt inredningskoncept och att få erbjuda det även i Hornstull känns jättespännande”, säger Martino Pessina, landschef H&M Sverige.

”Vi är mycket glada och stolta över att H&M har valt ut vår handelsplats i Hornstull för sitt H&M Home-sortiment. Det blir den andra butiken med H&M Home-konceptet i de centrala delarna av Stockholm och det känns väldigt hedrande att en så betydande aktör ser potential i vår handelsplats.” säger Tomas Hermansson, VD på Bonnier Fastigheter

Om Handelsplatsen Hornstull

Med 39 noga utvalda butiker, barer, restauranger och caféer på ca 11 000 kvm ger vi en av Stockholms viktigaste knutpunkter nya smaker och upplevelser. Matglada shoppare, resenärer och boende – alla är varmt välkomna till Gaffel- och Knivsöder! Handelsplatsen ägs och förvaltas av Bonnier Fastigheter. Utöver handelsplatsen har vi byggt om våra två kontorsfastigheter så att vi nu kan erbjuda 12.500 kvm toppmoderna kontor i direkt anslutning till handelsplatsen.

Om Bonnier Fastigheter

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men vi satsar även på de expansiva områdena Akalla/Häggvik och Kungens Kurva. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter med en total yta av ca 300 000 kvm.

Tomas Hermansson, VD Bonnier Fastigheter, telefon 08-545 198 03.

Om Bonnier Fastigheter

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men företaget satsar även på de expansiva områdena Akalla/Häggvik och Kungens Kurva. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter om ca 300 000 m².