Hornstull får ett eget vardagsrum.

Caffé Nero flyttar in hos Bonnier Fastigheter i Hornstull.

Nästa vecka öppnar Caffé Nero under ledning av den omtyckta krögaren Sacha Smederevac i fastigheten Sågen i Hornstull. Det blir ett kafé där besökarna kan unna sig en lyxig frukost, en långlunch, en snabb drop-in för en perfekt espresso eller en välsmakande take-away.

Caffé Neros tidigare etableringar har fått både DN:s gulddrake och Nöjesguidens Stockholmspris för bästa café. Caffé Nero kommer att ha en egen personlighet och genuin italiensk känsla för både kaffe och mat. Ett extra vardagsrum, som sagt.

Sacha Smederevac har tidigare grundat Ciao Ciao och Buco Nero.

”Det känns roligt att Hornstull fortsätter att utvecklas och attrahera nya spännande verksamheter med stark profil som ytterligare stärker Hornstulls attraktionskraft.”, säger Sara Björnberg, marknadsområdeschef, Bonnier Fastigheter

”Hornstull har verkligen gjort en imponerande resa under de senaste åren och blivit en skön plats med spännande verksamheter. Det ska bli kul att erbjuda Hornstullsborna gott kaffe och god mat med genuin italiensk känsla.” säger Sacha Smederevac, Caffé Nero.

Kontakta Sara Björnberg, marknadsområdeschef, Bonnier Fastigheter, telefon 08-545 198 13.

Om Bonnier Fastigheter

Bonnier Fastigheter, som är helägt av familjen Bonnier, bildades 1985 för att förvalta och utveckla Bonnierkoncernens fastighetsinnehav. Företaget äger och förvaltar kommersiella fastigheter inom Storstockholm. Merparten av fastigheterna är centralt belägna i Stockholms innerstad, men företaget satsar även på de expansiva områdena Akalla/Häggvik och Kungens Kurva. För närvarande äger och förvaltar bolaget fastigheter om ca 300 000 m².