Diana Itaoui ny marknadsansvarig på Livebookings i Sverige

Livebookings är ledande inom onlinemarknadsföring för restauranger. Företaget är nu inne i en expansiv fas och anställer Diana Itaoui som ny marknadsansvarig i Sverige. Diana har en internationell bakgrund och har tidigare arbetat med marknadsföring och försäljning inom business-to-business på bland annat Efecte och Cisco WebEx.

Svenska Livebookings storsatsar nu på att fler svenska restauranger ska ge sina gäster möjlighet att boka restaurangbord direkt på nätet – och nå nya middagsgäster genom att använda Livebookings partnernätverk. Företagets expansion ökar behovet av fler duktiga medarbetare och Diana Itaoui är den senaste i raden som rekryterats till Livebookings.

Diana har en bred marknads- och säljerfarenhet. Efter att ha inlett sin karriär som säljare, arbetade hon med försäljningsutveckling på Cisco WebEx i Amsterdam. Under de senaste åren har hon arbetat som marknadskoordinator på Efecte.

- Vi är mycket glada över att Diana börjar hos oss. Efterfrågan på restaurangbokningar på nätet fortsätter att öka och Dianas kompetens ger oss fler möjligheter i Sverige, säger Renette Youssef, marknadschef på Livebookings.

I grunden har Diana en examen i ekonomi och marknadsföring från Uppsala Universitet. Hon talar flytande spanska och har även studerat ett år vid Universitat Pompeu Fabra i Barcelona.

Diana gillar att äta ute och hennes favoritrestauranger är för tillfället La Cucaracha i Stockholm, Supperclub i Amsterdam samt Shoko i Barcelona. Hennes första extraknäck inom restaurangbranschen var som kioskansvarig på golfrestaurangen Norslunda Krog på Arlandastad.

För mer information, kontakta:
Niklas Eklund, koncernchef
niklas.eklund@livebookings.net

Christopher Persson, försäljningschef och grundare
christopher.persson@livebookings.net

Märta Nord, presskontakt
Westmark Information
marta.nord@westmark.se

Livebookings är ett prisbelönat företag som är skapat för krögare av krögare. Företaget har sin bas i London med kontor i Hamburg, Stockholm, Madrid och New York. Med kunder i 23 länder är Livebookings det ledande globala nätverket för onlinemarknadsföring och bokningstjänster för restauranger.

Med Livebookings tjänster kan restaurangbesökare boka bord direkt på restaurangernas hemsidor på nätet. Livebookings hjälper även restauranger att attrahera nya gäster som de annars skulle ha svårt att nå ut till via ett globalt partnernätverk som bl.a. innefattar Bookatable.com, Eniro.se, AOS och Restaurangguiden.

Under 2009 levererade Livebookings över fyra miljoner restauranggäster till restauranger runt om i världen, t.ex. Grill, Mathias Dahlgren Matbaren, Eriks Gondolen, Sturehof, Riche och Berns.

Livebookings ägs av Livebookings Holdings Ltd. För mer information om Livebookings, se www.livebookings.se.

• christopher persson
  • niklas eklund