Här är mäklarna med flest nöjda kunder

Mäklarguiden HittaMäklare har tagit fram en lista över de mäklare som flest kunder är nöjda med. Toppar listan gör Daniel Adelsson på Bjurfors i Mölndal, som under 2019 blivit rekommenderad hela 157 gånger.

När det är dags att välja mäklare är det många som går på rekommendationer från vänner och familj. Att en mäklare har många nöjda kunder som väljer att rekommendera vidare mäklaren är en kvalitetsstämpel.

- Den som ska sälja sin bostad bör verkligen kolla upp flera olika mäklare och jämföra. Där är rekommendationer en central del men det finns också mycket annat att titta på - vem säljer mycket i ditt område och hur bra är mäklaren på att få igång en budgivning? säger Matilda Adelborg, pressansvarig på Booli och HittaMäklare.

Flest rekommendationer i hela landet fick Daniel Adelsson på Bjurfors i Mölndal. Hela 157 säljare valde att rekommendera honom.

- Tänk på att läsa omdömen om mäklaren du funderar på att anlita - inte mäklarbyrån. Det är nämligen mäklarens prestation som kommer att göra skillnad för bostadsförsäljningen. Att vara med bland de mest rekommenderade mäklarna i landet är ett tydligt bevis på att mäklarens arbete gör skillnad, säger Matilda Adelborg.

Topp 10 landet - flest rekommendationer

Placering Mäklare Antal rekommendationer 2019 Mäklarbyrå
1 Daniel Adelsson 157 Bjurfors
2 Hannes Koro 129 Skandiamäklarna
3 Adam Farhoumand 111 Unik
4 Felix Krantz 108 Skandiamäklarna
5 Julia Albinsson 103 Bjurfors
6 Martin Boholm 102 Notar
7 Selma Kahrimanovic 98 Pontuz Löfgren
8 Jesper Lindgren 97 Bosthlm
9 Karam Kaiser 96 Notar
10 Tim Sandberg 94 Skandiamäklarna

Vill du se de mest rekommenderade mäklarna i din kommun?https://www.hittamaklare.se/topplista/flest-rekommendationer/ostersund/2019 Byt ut ‘ostersund’ i länken mot önskad kommun.

• hittamäklare