Balkonglådor på Avenyn

Nyhet   •   Jun 02, 2016 12:12 CEST

Från den 4 juni och nio veckor framöver finns vår popup-park på Avenyn!

Välkommen till bostadsbolagens trädgårdsrum på Avenyn där 21 av våra hyresgäster ställer ut sina egenkomponerade balkonglådor från 4 juni! Under de nio veckor som vår popup-park står i korsningen Vasagatan kan alla besökare rösta på vilken som är den finaste, grönaste eller roligaste balkonglådan. Bostadsbolaget, Familjebostäder och Poseidon vill genom att låta hyresgästerna visa upp sina balkonglådor inspirera till odling i staden.

Här bjuder vi förutom på odlingsinspiration och kransbindningstips även på honung, vegetariska recept och mycket annat. Varje vecka i vår popup-park kommer med ett nytt tema som exempelvis cyklande trädgårdsmästaren, krama träd och inred din gröna oas.

Genom att medverka i Gothenburg Green World 2016* vill vi på Poseidon tillsammans med systerbolagen i koncernen, lyfta fram hur viktigt det är med gröna ytor i våra bostadsområden och vad man kan göra som hyresgäst om man vill engagera sig genom att exempelvis odla tillsammans med sina grannar.

Hela aktivitetsschemat för vårt parkområde på Avenyn i sommar hittar du nedan.

*Under Gothenburg Green World 2016 bjuder Nordens främsta parker in till ett helt år av gröna upplevelser. Mer information finns på gothenburggreenworld.com

Kommentarer (0)

Kommentera