Poseidon tar första spadtag på Kvibergs Terrasser

Poseidon tar första spadtag på Kvibergs Terrasser

– Äntligen, säger Mikael Lindberg, Poseidons projektledare. Det är en lång process från idé till byggstart och vi har längtat efter att få komma igång.

Den första inflyttningen är beräknad till sommaren 2014 med inflyttning i tio lägenheter per vecka under juni och augusti. Husen ligger vackert i gröna omgivningar och byggs miljöanpassat med bästa tänkbara materialval. Tegelfasader, helkaklade badrum, golv i ekparkett och klinker och fönsterbrädor av kalksten är bara några exempel.

– Det är fantastiskt roligt att få bygga sådana här kvalitetshus i en av de nyaste stadsdelarna i Göteborg, säger Mikael Lindberg. Våra hyresgäster får en härlig boendemiljö med en vacker egen gård, i en omgivning med ännu fler moderna och vackra hus, samtidigt som man har en fond med de gamla, fantastiska regementsbyggnaderna!

Närheten till vatten i Säveån och alla de nya idrottsanläggningarna, och med bara fem, tio minuters färd från Göteborgs centrum, erbjuder boendet i Kvibergs Terrasser det bästa av flera världar. Stora, generösa balkonger gör det möjligt för de boende att njuta av omgivningarna.

Husen ska innehålla lägenheter med två, tre, fyra respektive fem rum och kök, och en genomsnittlig bostadsyta på 68 kvm. I husens souterrängplan finns lokaler, förråd och tvättstugor samt en akuttvättstuga som inte behöver bokas.

Uthyrningen av lägenheterna kommer att ske successivt. De som redan är hyresgäster hos oss kan söka först, via den så kallade Omflyttningsplatsen på Poseidons webbplats. För de som inte bor hos oss idag kommer man sedan att kunna söka via Boplats Göteborg.

– Intresset är redan stort, säger Mikael Lindberg. Vi har under det senaste året varje månad fått propåer från människor som är intresserade av att bo här.

Kvibergs Terrasser är det senaste av Poseidons nybyggnationer. All nyproduktion är miljöanpassad och husen är energieffektiva med låg energiförbrukning. Långsiktighet och kvalitet genomsyrar projektet som sker i en mycket expansiv del av Göteborg.

– Gamlestaden är en av stadens knutpunkter och vi är glada över att vi är med i det förändringsarbete som pågår här, säger Johan Niklasson, teknisk chef på Poseidon. Vi har idag många äldre fastigheter i stadsdelen och kommer nu att kunna erbjuda moderna fastigheter med god tillgänglighet som ett alternativ för våra hyresgäster.