Fler hyresrätter åt göteborgarna

Fler hyresrätter åt göteborgarna

Imorgon, söndag 17 november under nyproduktionsmässan Bonytt 2019, visar Bostads AB Poseidon tre byggprojekt där uthyrning pågår nu och framåt – och ytterligare sju där byggnation och planering pågår för fullt med inflyttning följande år. Totalt rör det sig om cirka 2 000 lägenheter.

Pangutsikt i Lunden, ny arkitektur mellan Landshövdingehusen i Brämaregården eller citykänsla i ett växande Gamlestaden

Just nu pågår uthyrning i tre av Poseidons och systerbolaget Framtiden Byggutvecklings tio nyproduktionsprojekt, och de visas upp på mässan Bonytt 2019. Det handlar om 16 lägenheter på Tunnbindaregatan i Brämaregården på Hisingen, de första 20 av 58 lägenheter som byggs på ett befintligt hus på Hogenskildsgatan i Lunden samt de första 20 av 112 lägenheter där Poseidon ihop med Egnahemsbolaget bygger nya kvarteret Makrillen i Gamlestaden. Lägenheter som inte hyrs ut via Poseidons interna omflyttningsplats läggs ut på Boplats nästa vecka.

43 av 128 lägenheter på Adventsvägen i Kortedala är inflyttade sedan i somras och de kvarstående som byggs nu är fullt uthyrda med inflyttning klar i december. I september var det inflyttning på Wadköpingsgatans 19 radhuslägenheter samt 48 punkthuslägenheter i Poseidons område Backa Röd.

På plats i Framtidenkoncernens monter under Boplats nyproduktionsmässa Bonytt 2019 finns Poseidon ihop med systerbolagen Familjebostäder, Bostadsbolaget, Gårdstensbostäder och Egnahemsbolaget. Där finns möjlighet att ställa frågor. Missa inte att med 3D-glasögon se utsikten från en av Hogenskildsgatans balkonger samt att gå husesyn i en etagelägenhet i kvarteret Makrillen i Gamlestaden!

Tid: Söndagen den 17 november 2019 kl 11:00-15:00
Plats: Clarion Hotel Post, Drottningtorget 10 i Göteborg
Fritt inträde

Läs mer om Poseidons nyproduktionsprojekt här
Läs mer om kvarteret Makrillen och gå husesyn i 3D i en av etagelägenheterna här
Se utsikten över Lundens trädtoppar från en av Hogenskildsgatans balkonger här

För mer information, kontakta:

Lars Halling, marknadsansvarig
lars.halling@poseidon.goteborg.se
telefon 031-332 11 48

Bonytt är en årligen återkommande utställning, som presenterar nyproduktion av bostäder i Göteborg samt kranskommuner. Boplats är arrangör i samarbete med företag i regionen som bygger nya bostäder.

Bostads AB Poseidon är ett av Göteborgs största bostadsbolag. Vi äger och förvaltar cirka 27 000 lägenheter i Göteborgs kommun och har närmare 60 000 hyresgäster. Det betyder att ungefär var tionde göteborgare bor hos Poseidon. Poseidon är helägt av Förvaltnings AB Framtiden, som är en del av Göteborgs Stad.

Mia Olsson Broander

Kommunikatör, Bostads AB Poseidon Tel 031-332 15 51